22.05.2017

ARICILIK GELENLER , GİDENLER, GİTTİKLERİMİZ BU NE YOĞUNLUK...

Erkekten anlayanlar ile dolup taştık bu hafta :)
 Muhteşem abim erkek seçiyor, erkek derken erkek arı seçiyor :)
Muhteşem abim hafta arası geldi, aletini kurup çalışma yaptık. Çinden gelen karbondioksik (Co2) aparatınıda denemiş olduk.

Bu ana arının tohumlama videosu Muhteşem abim tarafından çekildi, çektiği videoyu bana sattı :(
Videoyu alabilmek için 1 Lira ödemek zorunda kaldım...
Şu ana kadarki en net video bir kaç güne kadar yayına girer.
Artık ikinciye kendime iş çıkartmamak için tohumladığım ana arıya numarasını takmaya başladım. Genelde yavru kapadığında numara takıyordum elimde dünya numara var ziyan olmasın diye diye pintilikten ölecez, kimden bulaştıysa bu pintilik :)
12 g Co2 aparatı. Çok hassas gaz veriyordu, ne güzelmiş dedim, hocam al senin olsun dedi :)
 Şile ilçe tarımdan Kerem bey gene hafta içi misafirimizdi, kendisi yüksek lisans yapıyor. Ana arı suni tohumlama çalışmalarını geliştirmek istiyordu, bizde buyur gel dedik. Sadri abi arka plandan seçilen erkekleri değerlendiriyor, erkeklerden iyi anlar :)

  Erkekler toplandı, bizde işe başlamadan Kerem beyin tatlıya yumuldu...
 Burada bir parantez açmak lazım, ben başarısızlıklara tahamülü olmayan birisiyim. Birisi benden alışveriş yaptığında onunda başarılı olmasını isterim. 
Kerem bey geçen yıl benden ana arı almıştı, senden aldığım anaların kovanları şu an üçüncü kattalar dedi. Bu yıl 10 tane daha f1 siparişi verdi. Memnun oluyorsunuz.
Bir mail aldım müşterimin ismini burada belirtmeden maili yayınlıyacağım.
Müşterim sitem ediyor, gene blogunda yazma bak benim yaşadıklarım bu demiş. Mesajı okudum yazdıklarından acemi bir arıcı olmadığını gördüm.  Biz yaptığımız işe ne kadar dikkat etsekte istenmeyen sonuçlar ile karşılaşıyoruz. Geçmişte ilk 2008 yılında Almanyadan getirtiğimiz analardan kendimize 5 tane bırakmıştık bahara hiç birisi çıkmadı. Ertesi sene saf damızlık aldım, paketi açtığımda 200 avro ödediğim saf damızlık kutusunda ölü yatıyordu. Şimdi adama arısıyla damızlık veriyorsun damızlığı bir kaç gün içinde kaybeden arıcılar oluyor, sonuçta canlı ile çalışmak zor, bu gün çekap yaptırıyorsun hiç sorunu yok dediğin kişi ertesi gün kalp krizinden ölebiliyor.

Geçen sene bir abime kendi damızlığımı verdim, arı kışlamış bahara çıkmış 7 çıtaya ulaşmıştı.
3 Çıtasıyla bölüp verdim, bir kaç gün geçti Ali bey damızlığı kaybettim dedi, ben otomatikman nasıl olur diye kızdım ve abi benim açımdan bunu bir düşünsene dediğimde, birde benim açımdan düşün çatı tepeme çöktü dedi. :(

Müşterimin mesajı bu. Üstüme düşeni yapıp bu kişiyi kaybetmemem lazım.

sevgili ali, merhaba.

Ben H......., İzmir, Kemalpaşa'dan. Bloğunu takip eden, emekli,  amatör arıcılardan biriyim. 2016 yılında senden 2 ana arı sipariş ettim. hatta erken göndermen için ikinci bir mail atınca, bloğunda "bazıları hemen gönder benim arıyı diyorlar, kardeşim istersen paranı iade edeyim" diye de yazmıştın. hatırlarmısın bilmem.

Bunun üzerine ben ana arıları bekledim, "bütün sipariş edilen ana arıları teslim ettim" diye bloğunda yazınca, benim ana arıların gelmediğini sana hatırlattım. sen de "unutmuşum" deyip, akabinde bana 2 adet, karniol" cinsi 62 ve 63 sırt numaralı ana arı göndermiştin. heyecanla gidip anaları kargodan alıp, kovanlara verdim.

Anaların ikisi de kovanlar tarafından benimsendi:

"62"  sırt numaralı arının attığı yumurtalar kapatıldığında, çıta yüzeyinde düz bir yüzey değilde, inişli çıkışlı bir yüzey oluşuyordu. sanıyorum ki  bazı yumurtaların niteliğinde sorun vardı. nitekim yaklaşık 1,5 ay sonra kovan anasını kaybetti ve ben kovandaki arıları diğer kovanlarla birleştirdim

"63" sırt numaralı arı daha düzgün yüzeyli yumurta kapatmasına rağmen, performansı sürekli düşük kaldı. ben ana arının yeni olmasına ve 2017 de performansının iyileşeceğine yordum bu durumu. fakat 2017 sezonunun başlamasından bu yana kovandaki performans eksikliği hala devam etmektedir. kovan mayıs başı 3 çıtayı geçemedi, bir kapalı yavrulu çıta takviye ettim diğer kovanlarımdan, bundan sonra nereye gider bilmem.

 Bu konuyu sana yazmamın nedeni, durumu bilmeni istememdendir.  herhangi bir talebim yok, ama çok büyük beklentilerle senden aldığım ana arıların, beklentilerimi karşılamadığını bilmeni istedim.

Umarım sonuna kadar bu metni okursun ve umarım bloğunda; "ya adamın biri, gönderdiğim ana arılar hakkında şikayet yazmış, gel kendin yap kardeşim, bu iş bu kadar kolay mı?" diye yazmazsın.

İyi çalışmalar dilerim
 Sadri abime bir damızlık hediye ettim, hayırlı olsun inşallah.
Damızlığı alan Sadri abim hemen yollara koyuldu.
 Yavru kapatan damızlıklara, nüfusu artırmam için dışarıdan kapalı yavru giriyorum.

 Darıcadan aldığımız kapalı yavruların bir kısmı Pelitliye varana kadar doğmaya başlayanlar olmuş.
 Bizim yavru kapayan damızlıkların çıtası. Bu yavrular daha geç doğacakları için dışarıdan sökülmekte olan yavrulu çıta vererek kutuyu güçlendirmeye çalışıyorum. Şu an itibari ile siparişlerin üzerinde yavru kapayan damızlıklarım var. Bu hafta inşallah sipariş damızlıkların tamamı gönderilecek.
 Bazı kişler güçlendirmeyi biz yaparız mevcut nüfus yeter dedi onlara kutu ile gönderdim.
Sonuçta el kadar çıtada 700 civarı yumurta var.
 Seyit hocamın damızlık için otogarda bayağı bekledik, nasıl bir şirket ise Konyayada 2,5 saat geç varmış :) Seyit hocamda terminalde gecenin köründe nöbet yerine varmış ama ne yapalım...
Damızlık üretimi zaten başlı başına zor işler birde arılı teslim edeceğimiz için ortaya başka işler çıkıyor.Zaman değerli saatlerce terminalde beklediğimiz oluyor. Her yere kargo bir günde gitmiyor.
Damızlıkların kutularını geçen yıl 5 çıtaya düşürmüştüm paket ufalınca hem kargoda hemde terminalde az sorun yaşıyoruz. Büyük paket büyük sorun demek :)
Damızlıklardan birisi gözlere basmışta basmış...
Numara takmak hazır diye açtığım iki damızlık kesilip yerine meme takılmış.
Son turda tohumladığım ana arılardan iki tanesi yapılan kontrollerde değiştirilmek isteniyor. Bu tip davranışların geri dönüşü olmuyor bu damızlıklar gözetim altında ttulmalı haftalık meme kom-ntrolleri yapılırsa sezonu rahat çıkartıyor. Böyle kusurlu damızlık satamayız, bir kaç tane damızlık alıp bir ana arı üretmeden damızlık kaybeden müşterilerim var onlara göndereceğim yıl içinde istedikleri kadar f1 üretirler.
Genel manada tüm damızlıklar haftalık çok seri olarak meme kontrolünden geçmeli. Damızlık alan kişiler kesinlikle 10 günü geçmemek kaydı ile meme kontrolü yapsınlar, benden damızlık almasalar bile bu kontrol şart.
 Kontrollerde tam yumurta bırakırken yakalanan bir damızlık yumurta kıçında kalmış.
 Memelere bigudi takmamız lazım beyaz parça olmayınca kafes düşüyordu, alttan telle bağlayalım lastik olsaydı daha iyi olurdu derken gözüme yerdeki sünger ilişti :)
 Boşta duran memeleri alttan sünger ile besledik.
Kapanan memeler çok kıymetli bir kaç gün havalar bozduğunda arıda bu kadar meme bizim neyimize diye havaya bakıp meme bozuyor, emeklere zayi oluyor.

Bunca iş arasında angariye işleride kaçırmıyoruz. Bizim çoban her gün gitmese bile iki günde bir Mollafenariye gider. Ekmek alır gelir, Ali Necdete söyledim bana cins tavuk yumurtası verecek onlardan al gel. Abi ben köye ara sıra gidiyorum sen her gün ordasın ben unutuyorum dedi.
Nasrettin hoca bu gün bu gün sorunsuz bir uyku uyuyacaktım olmadı demiş, sorun ise komşunun eşeği kuyruksuz yavru yapmış :)
Bizim çobanın tavuğu gurk olmuş ne yaparsın...
 Necdet abiye durumu ilettim gel kümesten ne kadar yapmışlarsa yumurta vereyim dedi. Arılığa girdik oğulun birisi ayvayı kıracak :)
Öbür oğul konacak yer seçiyordu, ben damızlık tavuk yunmurtalarını aldım. Necdet bey kovan temizlenecek deyip duruyordu.
 Tam bala girecek arıların oğul vermesi, pişmiş aşa su katmak gibi bir şey...
 Yabani çilekleri gözden kaçırmışım.
Mis gibi olmuşlar...
Bizde dert çok, komşunun gurkuna yumurta temin ettik, şimdi sıra bizim biraderin köpek kızana gelmiş, iç güveyisi almaya gidiyoruz :)
Kardeşim aradı abi köye git erdüz kahvelerden birisini getir ben yetişemiyorum dedi. Bizde kışın bu köpeklere biraz bakmıştık yemek ve ekmek veriyorduk. Bizim av gurubundan Sinan Koç ile köpek yakalamaya gittik gece gece...
İki kilo salam ve sosis yedirdik ama işlem tamam, damak  bizim kafeste artık. Geçen sene yavru sözü verdiğimiz kişiler var, sözümüzü yerine bir getirelim.
Wilma ise damada baktığı yok boğaz derdinde... Damadın moral bozuk tabi :)
Düzce Akçakocadan bazı bazı arıcvılar damızlık almak istemişler Engin abi aradı hazır damızlık varmı diye bende var güçlendirmeye çalışıyorum biraz beklemeleri lazım. Demişler biz güçlendiririz, bende Engin abiye ugrayacaktım, damızlıklardan birisini aktarıp götürdüm.

Bazı kişiler fiyat soruyor ilanlarımızda damızklık arı fiyetı yazıyor. 2016 Yılından para yatıranlar oldu bu kişiler 600 lira ödeyip damızlıklatrını beklemeye başladılar. Damızlıklar artık yavru kapadı, yeni yılda arılı damızlık fiyatı 800 lira olarak belirledim. Arısız isteyenler oluyor arısız 700 lira. Arılı aldığınızda hemen f1 üretimine başlaya bilirsiniz.
Tel.05416726226
İlanımız bu linkte. Ali Türk ana arı satışı diye arattığınızda ilan zaten karşınıza geliyor.


Samim damızlığını alıp resimleri alıyoruz, hava soğuk ve yağmurlu ve dünya iş bizi bekliyor.
Bir ara ortalık karıştı damızlık yürümeye başlamış.
Damızlığı yürüten arkadaş arkada, son anda fark ettik.
Mücahit körük böyle yakılır diyor, ben körükçü konusunda, İlhami abimden başkasını tanımam, bir gün dumandan öldüğümü duyarsanız sebebi körükçümdür :)
Yağmur altında damızlık erkek peşine düştük, bu haftayı neredeyse erkekler ile doldurduk diyebilirim :)
Hava yağıyor ve soğuk bizde maskesiz çalışıyoruz.
İki ayrı hattın şampiyon erkeklerini depoladım. Yakında erkekleri kırmaya başlayacaklar.
Bazı kovanlarda sökülmüş erkekler vardı. Engin abim artık erkek yumurtası atmıyorlar dedi.
Peşin satan arıcı pozu :)
Bu arı neden bu kadar katlıda bitişindeki tek kat.
İç güveysi erkekleri müco kapı dışarı ediyor :)
Burada bir tohumlama çalışmamız olacaktı, bir ara yeni aparatı deneyeyim dedi ama vaz geçtim. Hazır kurulu düzen dışına çıkmak bazen işlerin aksamasına neden oluyor.

İki ayrı hattın erkeklerinden sperm topladım.
Sperm toplarken ilk erkekten iyi sperm çıkmadığında bayağı sorun yaşanıyor. İlk erkek süper olursa gerisi kolay.
İğnenin ucundakiler farklı gerisindekiler emminin şampiyon erkeklerinin spermi.
İşleri bitirip Mücahitin arılara gittik.
Kestaneler püsküllenmeyi bekliyor.
Mücahit'ten bir damızlık çıtası aldım. Mehmet Yükselden geçen yıl gelen bir damızlıktan ürettikleri tüm f1 ler şu an üçüncü kattaymış. Bu damızlığıda bizim havuza aldık hayırlısı ile.
Ben belediyeci olduğum için kaçak yapıları nasıl anlarsınız derseniz, bayraktan anlarız. Kim kaçak bir iş yapmaya kalksa bayrak dikiyor :)
Mücahit arıların arkasına bir baraka yapmış canım ağaçlara bak...
Tahtanın genişliği yarım metre. Ağaç bol olunca kıymeti bilinmez tabi.
Mücahit ekmek ikramında bulundu, tepsiyi geri götürürsek begendik anlamına geliyormuş yenisini verecek.
Hemen tepsiyi kargolayayım bari :)
Dönüş cvakti geldi, Engin abime ve mücahite teşekür ediyorum. Güzel bir gündü, bir sürü konu görüşüldü, Mücahit suni tohumla görmek istiyordu doya doya görmüş oldu. Uzun süre sohbet ettik, Bu sefer konu bizim arılar taşınırken ana kesiyormuş :)
Bunu diyenler keşke arıcı olsa, bizim arıyı kullandınmı, yok öyle diyorlarmış, bir çok kişinin arıcılığı bu malisef. Kılavuz karga olunca, herkesi kendi haline bırakmak lazım, onlar yanıldıklarını kendileri anlayıncaya kadarda dokunmayacaksın.

Dönüş oldukça sıkıcı geçti, 1.5 saatlik yol 3.5 saate bitti acayip bir trafik vardı.
Bu nasıl izin ise çalışmak gibisi yok...