29.11.2017

ARICILIK VE KASIM AYI BİTERKEN...

2017 Kasım ayını geride bırakıyoruz, Gebze'de  arılarda yavru hala devam ediyor.
Kutulardan aktardığım arılarla uğraşmaya devam ediyorum. Zayıf oldukları için arılıkta tutamıyorsun yağmalanıyor. Bazı ruşetlerde hala yarım çıta var, yavru devam ettiği için yarım çıtaları boşa çıkartamadım.
Bazı ruşetlere verdiğim bir çıta arı yok oluyor nüfus düşüyor yeniden bir çıta daha arı verip başka yere taşıyorum sonuç gene düzelme olmuyor. Çözemediğimiz şeyler var. Arıyı aynı arılıkta versem geriye gitti dersin, arı takviyesi yapılan ruşet arılıktan çıkartılıyor. Bu hafta son takviyeler bitirildi.
Takviye verdiğimiz zayıf arının ana arısını kafese alıyorum kafeste süngerli arıların açmaması gerekiyor. Bir hafta sonra ana arıyı kendim serbest bırakıyorum.
Damızlık alma konusunda cazip seçenek isteyenler oldu kırmadık.
2017 Yılı içinde yapılan ödemelerde, 2018 mayıs ayı kafesle teslim fiyatı 500 lira.
Kışlayan damızlıklar belli bir sınırı var, şubat mart nisan gibi arıcı ne zaman ana arı üretecek ise alabilir fiyatı 1200 liradır. Kışlayan damızlık sayımız sınırlıdır.
Diğer seçenekler alt linkteki ilanımızda var.
http://bengittim.blogspot.com.tr/2013/11/ana-ari.html
Bu yıl kocayemişler erken çiçek açtı, arılar nektar çekiyor her sene böyle olmuyordu.
Bazı yerlerde kocayemiş meyvesi yok geçen sene ayaz vurmuş.
Av sahalarında yabani muşla bolluğu var bu sene.

Henüz av sezonu tam başlamadı, gelen çulluk çok az. Bazılarına göre daha erken bazılarına göre bu sene fazla kuş gelmeyecek.
Avda aç kalınca telefon ettik biradere acil yetiş, kanat alıp geldi
Bu hafta sonuda böyle oldu, avda kanat ızgara...
Bizim çiftlik ağasını nihayet ikna ettik, bize ziyafet vermeye ikna oldu :)
Koçu kestik...
Hafta sonuna ziyafet var dostları çağır dedi.
Bakalım kimlere kısmet olacak bu koç...

Hiç yorum yok: