31.07.2017

ARICILIK, TEMMUZ AYIDA BİTTİ...

 Bu yıl toplamda kaç toplu nikah yaptığımı bilmiyorum ama 150 kız masaya gelip gitmiş erkekler binleri aşmıştır, her ana arıya 10 ile 20 erkekten sperm toplanmakta, bu yayını yaptığım hafta 60 erkekten bir doz zor çıktı (normal şartlarda 5 doz çıkması lazım) ve erkekleri yeniden beslemeye aldım, polen gelmediğinde erkeklerin yaşı ilerlemesine rağmen süt çıkmıyor.

Son yağışlarda pelitlide elektrikler kesilince nikah bir gün daha ertelendi.
 26 Temmuzda bayılan kızlar.
 4 Dakika bittiğinde hemen torbadan temiz havaya çıkarıyoruz.
 27 Temmuzda dünya evine gireceklerdi elektrikler kesilince bir gün daha beklediler nikah işlemleri 28 temmuz mesai sonrası yapıldı.
 Tohumlamalarda önceden depolanmış sperm büyük kolaylık. Elimde iki farklı orrijinal iğne var birisinin dış çapı çok ince. Bu iğneleri yapmak için uğraşanları görüyorum bu iğnenin içi ve dışı önemli, bence boşuna uğraşmasınlar. Orijinal iğne ile mukus denilen parçayı çekemezsiniz iğne tıkanır, amatörlerin yaptığı iğne ile mukusu sperm gibi iğneye çekersiniz mukuslu sperm ana arıyı öldürüyor.
 Bu iğnenin dış çapı çok ince ve ince bölüm çok uzun.
 29 Temmuz akşamı damatları uçuşa bıraktım. Bu ruşetin normalde arkası, asıl musluk ön tarafta.
 Elimde şu an itibari ile bayağı bir hapsedilmiş damızlık erkek var. 200 Sayısını bulup işi sonlandıracağım işi ne kadar bilsenizde saatlerce uğraşmak adamı yıldırıyor.
Çoktan beri peşinde olduğum bir damızlık vardı çok şükür bu hafta sonu onlara kavuştum. Bu damızlığın adı 03 Sloven, bir başka deyişle Sloven 03.
Bayağı endişelendik ama sağ salim geldiler işçilerden bile ölen olmamış. Emeği geçen dostlarıma sonsuz teşekürler.
Papaz arısına kullanılan karniol hattı bu. Damızlığı gönderen 5-6 kuşak arıcı aynı zamanda bilim adamı.
Damızlık havuzum birz daha zenginleşti.
Karniol hatlarıyla alakalı bir yayını çeviri yapıp kopyalamıştım,şimdi o linki tıkladığımda o bilgilere ulaşamıyorum o çeviri yapılan yayını yayınladım ama yazı boyutlarını ayarlayamadım. Tam metti sayfadan kopyalayıp worde atarsanız bazı kesik kelimeleri görebilirsiniz.

http://bengittim.blogspot.com.tr/2017/07/karniol-hatlari_31.html

Yayının orijinal linki aşağıdaki.
http://www.apis-mellifera-carnica.com/html/description_lignees_carnica.html/
 03 Sloven, Karniol hattının en hızlısı, bahar geldiğinde gelişmesi çok hızlı.
 Yazın yarma kalem aşısı olurmu geçen yıl yaprakları dökülen aynı yılın filizlerini kullanarak ağustos ayında yarma kalem aşısı yapmıştım. 3 Aşıdan birisi tuttu hemen peşinden eylül ayında başka aşılar yaptım bazısı tuttup filizlendi bazısı tuttu baharda filizlendi. Bu sisteme göre bir yıl beklemenize gerek kalmıyor, bana ait bir buluş.
Bu sene dahada ileri giderek bu yılın filizlerinin yaprağını kesip aşı yaptım bu kavurucu sıcaklarda kalem hala yeşil ve kestiğim yaprak sapları bile sapa sağlam duruyor demekki tuttu veya tutacak.
 Kalem aşısındaki mantık kalem uyanmamış olacak. Ben uyanık kalemi yaprakları kopartarak uykuya sokuyorum :)
 Yaz sıcağında bir hafta önce aşı yapılmış kalemin hali. Sanki bu gün aşılanmış gibi duruyor.
Çalışmanın videosu çekildi aşılar tam tuttuğunda tüm parçaları birleştirip yayınlayacağım inşallah.
 Tohum ayırdığım domatese hiç benzemeyen domatesler üretmeye başladım. Aynı bahçede farklı domatesler vardı herhalde çaprazlanma oldu, ben,im tohumluklar buna hiç benzemiyordu.
 Kendi domates tohumundan ürettiğim fideden çıkan domatesler.
 Arılar bu bitkiyi o kadar seviyorki her tarafında arı vardı, sanki üzerine şerbet dökülmüş gibi.
 Hafta sonu av kulübümüzün atışları vardı. Bizde öğleden sonra katıldık.
 Nerede ödüllü atış varsa takip eden kurşun atışcıları var. Adam gözlüğünü bile yandan kapatmış, at gözlüğü gibi. Tüfeğin dipçikten tutunda arpacığına kadar her tarafı ile oynanmış. Kurşun atışlarını sevmiyorum, çok keskin nişan ve titrememek gerekiyor.
 Atışlar bittiğinde 15 kilo filan kurşun topladık, kendi kurşunlarımızı kendimiz yapacağız ama kalıp ayarlayamadık. Kurşunlar birbirine gitmiş.
 İki tur trap atışı yaptım, sonuncu olan tatlı ısmarlayacak :)
Avda 1. veya 2. olurum genelde. Trapta sonuncu oldum :(
13 Yaşında bir genç vardı Alp Acar, 10x10 yaptı, trak işini hala anlayamadım.
 Bizimkiler atış yaparken.
 Trapçılar iki ayak yan yana duruyor...
 Biz genelde avdaki gibi durmuşuz...
Trap işi beni bozdu...

Hiç yorum yok: