31.10.2016

ARICILIK VE EKİM AYI SOĞUK GEÇTİ

 Bu yıl ekim ayı geçmiş yıllara oranla soğuk geçti. Ben hala pastırma sıcakları bekliyorum...
Kışlayacak kutuların durumları iyi genelde 2 çıta yavruları var, bazıları bloke hemen boş çıta girdik, arıcılıkta hemen her şey dengelenmeli, kutu bal dolu yavru yapılmıyorsa bahara hangi nüfusla çıkılacak, her taraf yavru stok yok veya az ise bu yavrular taş mı yiyecek.
 Ekim ayı soğuk olunca istediğimiz gibi kontrollerde yapamıyoruz. Kısıtlı zaman ve kısıtlı imkanlar ile arada açlıktan ve tokluktan ölümler olabilir.
 En son kontrolde 9 kutuyu devreden çıkarttık, geriye kalan kutu çıtalarını bir ruşete böyle istif edip birleştiriyorum. Hala bir kutuda saf ana arı var o kutuyuda bu arılarla birleştirip bahara çıkartmayı düşünüyorum, kutuda damızlık kışlar mı hiç kışlatmadım ama o riske oldukça pahalıya patlaya bilir.
 Yaklaşık anasız 9 kutunun yavru ve açık ballı çıtaları burada.
Yayının son resminde bir saf çıtası var, böyle standart  2-3 çıta arıyı bir araya topladığınızda daha bir posta yavru sökülmeden arı bir çıtaya düşüyor.
 Yapmış olduğumuz flumetrin etken madde varroa mücadelesindeki gözlemlerim, ilaçlı peçeteye direk temas eden arılar ölüyor. Buharlaşma olduktan sonra ilaç etkisini yitiriyor. Peçetedeki yağlı ilaç öldürüyorsa , başka çeşit uygulamalarda ne kadar arı ölüyor varın siz hesap edin.
 Yıllardır bu etken maddeyi kullanıyoruz, daha önceleri ağaç kaplamalara emdiriyorduk, sonra kaplamalar kullanımdan kalktı. Daha sonra doktorların dillere bakmaya kullandıkları çubuklara emdirdik. Kartondan şeritler kestik, hiç birisinde peçete kadar ilaç uçucu olmuyordu.
Kup kuru olmuş dediğiniz kartonları yaktığında  içinde ne kadar malzeme saklıyor gördüm..
 Hafta sonu cumartesi arabayla geçirdik soğuk ve hafif yağmurda arabadaki ses sistemleri ve 200 volt için kurulan sistemi devre dışına aldık.
 Ses sistemi ve aküleri eektirikçiye verdim, arabayı aldıımız kişi köpek üreticisi ve yarışmalara katılıyor dolayısı ile alttaki halı ne kadar temizledikse koku gitmedi.
 Alt döşeme halıyıda söktük.
 Arabayı vipten, orijinal haline getirmemiz tam bir günümüzü aldı.
Deri koltukları ıskartaya ayırdık.
Zaim abinin kızının adağına yardımcı olduk, Allah kabul etsin. Bana kellesi,boynu birde arka budu düştü.
Keçiyi gören bizi niye çağırmadın bizde yardımcı olsaydık diyor :)
Yeter zaten benim yardımımla hayvanın üçte birisi gitti, başkalarının  yardımına ihtiyaç kalmadı diye düşünüyorum.

 Pazar günü avdaydık. Hava gene soğuk, bu yıl kocayemişler erken açtı ama havaların soğuk gitmesi güzelim çiçekleri arıdan mahrum ediyor.
 Her taraf çiçek ama havalar arılara müsade etmiyor.
 Koca yemişler bazı yıllar kar yağdığında açardı bölgemizde.
Koca yemiş meyveleride olmuş. Minicik ağaçlarda bile meyve var, bazı yıllar koca ağaçlarda hiç meyve olmadığı olur.
 İncir çıktığından beri bu incirlerden yemeye devam ediyoruz. Geçen yıl bu kadar uzun süre meyve vermesi dikkatimi çekmişti, hem aşı kalemi hemde çelikleme yapmıştım hem aşılar hemde çeliklemeler tuttu.
 Ormandaki incirler..
Anadolu inciri. :)
Eko tip...
 İnşallah haftayada incir olur, daha olmamış meyveler vardı.
Bu hafta çullukta siftahı yaptık.
 Av olmayınca yemek için sipariş verildi :)
 Üç paket tavuk geldi...
 Avda tavuk etine devam :=((
Közde çay...
 Doykmak bilmeyen eski avcılar vardı :)
 Barni rahat durmayınca bağladık, küstü, tipe bak...
 Bu yıl pürenlerde ne açtığı belli ne geçtiği belli, havalar sıcak gitseydi hemen yanarlardı.
 Püren sanki yeni açıyor kış geldi hala açmaya çalışan pürenler var.

 Havaların soğuk gitmesi yavru durumlarını acayip etkiledi.

Pazar günü akşam üzeri Aziz abi geldi, avdan Gebze'ye döndüm.
Muğla'ya gidecek bir damızlık vardı, onu paketledik uzun süredir damızlıklarıda açamıyoruz acayip mevcut düşmüş hemen başka kovanlardan yavrulu çıta aradım kovanlarda yavruyu kesmiş. Genede bu çıtanın yanına  bundan daha fazla bir kapalı yavru verdim, gideceği yer sıcak ve arı rahat sarabilecek durumdaydı. Bu tür arılara kesinlikle,ü güçlü kovanlardan, kapalı yavru takviyesi şart yoksa kışı çıkartamazlar.
Bu arada ekim ayı bitti, inşallah kasım ayı sıcaklar gelir, pastırma yazımız nerede kaldı bekliyoruz...

1 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Sevgili ustam evet bu sene kış sanki sert geçecek gibi. Arılarda bunu anladılar ve yavruyu kesip tedbirlerini alıyorlar. Muğlaya giden damızlığa kıyak geçmişin ama haksızlık bu. Arabadaki züenlemeler güzel olmuş daha kullanışlı hale gelmiş gibi. Ancak beni bindirde bir gezip keçi yiyelim olur ya eksik tarafı kalmıştır sağlıcakla kal.