26.04.2016

ARICILIK VE İŞLER YETİŞEMİYORUM...

Bu çalışma için bir çok planlar yaptık.
Hedefimiz Antalya idi ama bu yıl Antalya son yılların en zor kışını yaşadı ve bazı şeyler istediğimiz gibi olmadı.
Ana arı üretiminin olmazsa olmazı erkek arılardır.
Erkek arıları her zaman ve istediğiniz zaman yetiştiremiyorsunuz.
Nikah işlemleri için ikinci adres Bursa oldu.
Bu arı erkek yetiştirmek için ayrılan özel arılardan birisi, 30 çıta civarında.
Serdar ise erkek yetiştiricisi....
Erkek arılar sırada, sökülecek olanlar...
En sonunda laboratuvar ortamına geçildi :)
Nikah masamız hazır, gelsin kızlar....
İşin en zoru burası çok zaman alıyor saatlerce mikroskoptan bakmak gözleride yoruyor ertesi gün hala uykusuz gibi oluyorsunuz.


Taşımalı eğitim taşımalı dölleme işlerine dönüştü, her şeyi taşımaya başladık hayırlısı.
Faceden sataşanlar var hangi arada bakacaksın, cevap vereceksin...
Bazıları telefon ediyor bazıları mail atıyor analar ne zaman gelecek.
Analar hazır olduğunda diye cevap veriyorum.
Fatih bayağı raydan çıkmış bu konuda adamacevap veriyorum, bir kaç gün içinde gene aynı sorular sanki anayı ben halledecem diye toparlayayım konuştuklarımız burada yazılacak şeyler değil.
Nikah işlemleri erkelerle uğraşmaktan daha kolay...
4-5  Dakikada bir başa dönüyorsun ara verebiliyorsun erkeller böyle değil.

Sanki tesis açılışı yapıyor, kestiği kanat, kurdele değil.
Öpemmi dedi öp öp....
Yedek spermler...
Yeni anestezi uzmanım :)
Serdar, ver gazı....
Bu arada çalışmaların bir kısmını bitirip kalanları Fatihin üzerine yıktık...
Gece dönüş oldukça zor oldu yağmur fırtına...
Feribotta yaklaşık 2 saat sıra bekledik. Eve geldiğimizde gece 2 olmuştu ertesi gün ise dünya iş vardı.
Yeni gelen lisanslı anaların yumurtalarını aldım, yerli ak şahinler yola çıktılar yani...
Bir müşterim cuma günü kışlamış damızlık istedi, bende kendi damızlıklarımdan birisini verdim.
Gebze içinde erkek üretimine seçilmiş ruşetler, kablarına sığmıyorlar.
Kovanlara aktarıyoruz.
Gene hafta içi havalar bir günlüğüne soğudu, acayip tedirgin oldum. Ya memeleri keserlerse..
Ertesigün memeleri kafese aldım.



Nihayet larvalar tutmaya başladı. Bu çıtaya 30 transfer yapılmış, 26 tutmuş.
Bunda ise 2 fire var 28 tutmuş, demekki zamanı gelmeden zorlamak pek işe yaramıyor.
İlhami abi bana kutu çıtaları hazırlıyor...

Arıları aktarırken bir damılık buldum. Sonbaharda arada kaynamış unutmuşuz.
Ne günlere kaldık...
Kutu doldurmaya devam ediyorum...
Metrolar bu konuda çok gerekli...

Bir çıta kapalı yavru kutuya süper gidiyor, yavru yoksa düzende kurulamıyor.

Meme dağıtırken 4 tanesi arttı, hemen analı kovandan arı sikleleyip,, direk bu kılıfları takarak meme verdim bakalım ne olacak.
Bu yıl kutular 4 yöne çalışacaklar...
Çok ana arı kaybı yaşıyoruz birde dört yönden kutulara gelsinler bakalım....
Hala kutu arılandırıyoruz, bir taraftan başka işler var. Ana arı bekleyenler boşuna soru soruyorlar, ana arılar hazır olduğunda kutudan alıp yenisini üretmek zorundayız, ana arılar hazır elimizde durmasının bize ne faydası var.
Dün birisi mesaj atmış biraz güldüm abi ben 47 sıradayım sıram ne zaman gelir yazmış, daha 1. sıradaki almadı ki...
Bizde sıraya riayet edilir, araya kimseler gireez merak etmeyin, ana arılar hazır olmadan gönderme şansımız, bizim yok...

5 yorum:

Mustafa Doğan dedi ki...

Allah yar ve yardımcın olsun. Kesinlikle çoook zor bir iş. Klavye başından

"hııımmm şukadar ana döllese şu eder şukadar da F1 satsa hııım ettimi şu para oooo ulen paraya bak adam ne kazanıyooo dur bende bu işe atılım."

diyerek ağzı sulanan, haksız itham ve karalamalarla laf atanlar, lafla peynir gemisi yürütenler bunu anlamaz, anlamayacaklarda...

Abi Allah dağına göre kış veriyor. Allah yolunu bahtını açık etsin. İşlerini rast getirsin.

muhteşem turunç dedi ki...

Sevgili ustam
Evet zamanı gelmeden arıcılıkda hiç bir şey olmuyor. Tuutan meme sayısının artmasına sevindim.
İnşallah bu sene her şey daha güzel olacak. Ben erkek gözlerini tavuklara yediriyorum ineklerde yumurta sayısında bayağı artış oldu:)) istersen sanada yollarım diyecem ama:))
Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Mevsim ayar yemiyor.Her yıl farklılıklar gösteriyor.Mesela bu yıl çok fazla inişli çıkışlı bir grafik gösteriyor.

Tabii , müşteri bunu görmek istemez.

Velhasılı , ana üretiyorsan işin her daim zor.Şansına bir yıl mevsim iyi gidecekte sen de zamanında teslimat yapacaksın, vesair...


Zor dostum zor...

Aslında bu müşteriler bir yıl kendileri üretneyi deneseler ne dediğimi daha iyi anlayacaklar ya....

Hocam noktayı koymuş.....

Erkek spermleri sayesinde , tavukların yumurta verimi artmış :::)))

SLM ve Muhabbetle...

miriliburak dedi ki...

Abi selamlar;

Maalesef bu sene işler çok karışık havalar bir acayip bir bakıyorum polenden kovanlar çıldımış bir bakıyorum tık yok 2 gün bir birine uymuyor. Bugün öğleye doğru yağma vardı ama ikindi vakti resmen bal aktı.

Hayırlısı bakalım zaman ne gösterecek...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Mustafa iş ortada isteyen hesabını yapar ve dalar, bu işlerde masa başı hesaplar tutuyor mu baksın.
Ülkemizde hangi dal olursa olsun tüm üreticiler kazanamıyor. üretici olmakçok zor, para alıp satmakta.

Muhteşem abi sezon dalgalı bir gün öbürünü tutmuyor.
Erkekler şimdilik bol sen tavuklara iyi bak, ileride onlar lazım olabilir...

Yusuf ana arı üretimi arıcıysan bellidir, problem arıcı olmayanlarda.
Hocayı nereye nokta koyduğu belli değil ba...

Fatih bazı günler arılık birden karışıyor, aşılama çıtası bile ortalığı karıştırmaya yetiyor, bazı günlerde hiç yağma eğilimi olmuyor buda havaların dengesizliğini gösteriyor.

Sağlıcalla kalın.