19.10.2015

ARICILIK VE ARI BÖLMEK

Eski ruşetlerin yeni içten izolasyon işlerine bir taraftan devam ederken bir taraftanda işlemleri bitip hazır olanlara arı bölmeye başladık.
Elimdeki köpük veya strafor ruşetler bitti.
Bu yıl ilk defa strafor ruşet kullandım yavru durumu süper ve en dış strafora yapışık olan kapak çıtalarının hepsinde yavru var, bu durum bu mevsimde ahşap kovanlarda olmuyordu...
Mevsim oldukça geç olmasına rağmen bölgemizde yıl sonuna kadar yavru devam ediyor. Sonrasında bu ruşetler darıcaya gidecek Darıca ise Gebze ve köylerinden çok sıcak.
Ana arı işini bir türlü sonlandıramadım. Bölmeler için elimde hazır ana kalmayınca sonradan bir tur daha aşılama yaptım. Şu an son turun anaları çiftleşip yavru kapatmaya başladı.
Yukarıdaki ana f2, aşağıdaki ana f1, üç yıldır müşterime (Bursa İnegöl'e) gittiler.
Bit taraftan bu sezonu bitirememişiz, bir taraftan bizden alış veriş yapanlardan mailler gelmeye başladı abi hesabına para gönderdim, 2016 yılı için ön sıralarda olmam lazım, beni listeye yaz.
Zoraki olarak 2016 yılına liste yapmaya başladım. 
Ana arı almak isteyenler, arıbakani@gmail.com adresine mesaj atıyor, oradan gelen cevabı değerlendirip ödeme yaptıklarında listeye eklenecekler. Sözlere güvenmiyorum. Laf ile ne sallama siparişler oluyor bir bilseniz 200 tane sipariş veren adam 3-5 ana arı almaz mı? almıyor. Nasılsa laf beleş,böyle elimde bir sürü örnek var. Duruma göre bizde kendimizi planlamamız lazım.
ana arı siparişi verecekler alt linki tıklayıp açıklamayı okuyabilir.

Ahşap ruşetlerin içini zole etmek için köpük veya straforu neyle kaplarız diye bir sürü araştırma yaptık, hiç biriside istediğimiz sonucu vermedi.
Strafor sert olursa arı parçalamaz, ağkurdu girmesin istedik.

Polyester bu iş için süper olacaktı ama straforu eritti.

Boyacımdan köpüğü eritmeyecek bir malzeme istedim bir galon verdi bu eritmez dedi oda eritti.


Benim blader mobilya cilacısı, bildiğimiz silikonu sentetik tinerle inceltti.
Silikon ile köpük kaplandı, sert degil ama kaplama oluyor kaygan bir zemin oluştu. Silikon oldukça pahalı.
Gene bizim cilacı bir ürün temin etti. Duvarlara yapıştırılan kağıt bordur tutkalı. Yarım kilosu 15 litre suyla eriyen bir malzeme.
Tutkal ucuz ve köpük bunu emiyor...
Bende elimdeki su bazlı boyaları bu tutkala kattım sonuçları bahara göreceğiz. Köpük üzerinde bir kaplama var arı bunu hemen kemiremeyecek diye düşünüyorum.
Sert bir malzemeyle kaplamak istmemizin asıl nedeni arı kemirmesin, ağ kurdu girmesin diyorduk. Ağ kurdu tüm sert köpüklere girer, ağacı bile yiyor gerisini düşünün.
Bahar geldiğinde havalar ısınınca ruşetlerden köpükleri hemen almaz isek her taraf ağ kurdu olacak görünüyor.
Ağ kurdunun gizlenip gelişeceği çok yer var.
İzole için hazırladığımız ruşetlerin görünümü. Kapak altıda köpük sadece taban kalıyor zaten.
Elimde ne kadar artmış boya varsa köpüklere kullandım en beğendiğim ise su bazlı yağlı boya oldu.
Sonuçta dün 22 bölme yapıldı, daha yapılacak bölmeler var yaklaşık 50 bölme  bu şekildeki ruşetlerde Darıca'da kışlayacak ve sonuçları paylaşacağız.
Bunca işten sonra ziyafet lazım kendime nefis bir ziyafet çektim.
Komşumun cülükleri kaz gibi duyorlar dı yenecek oldular :))
Közde güzel bir ızgara o kadar lezzeti  anlatamam :)
Nar gibi kızarmış...
Doğal beslenme buna denir....
Ruşetlerin birinin alt havalandırma biraz açılmış. Açıklık kapatıldı, savunma çökmüş felaket yağmacılık var aman dikkat. Bu ruşet burada adam olmaz, yerinden alınıp başka yere götürülmeli...

Pazar günü ise cumartesi hazırladığım ruşetleri Ovacık mahallesine taşıdık bölmeler buradan yapılacak.
Sadettin hoca yardıma geldi.
Bizim arılık için okul diyor kendisi...
Ruşetleri arabadan indirip yukarıya taşıdık.
Sadettin öğrenmek için var gücünle çalışıyor.
Körükçülük kolay değil, biz başkaları gibi körükçüleri ezmiyoruz :)
Bölmelere girmeden yemek işini hallettik, zengin menülü öğleden sonra yemeği, ekmek beton helva ve tulum peyniri...
Körükçüsüne patates yedirenler bizim körükçülere laf söz ider oldular :)
Yavru durumları oldukça iyi idi...
Körükçü körükten duman çıkartmalı, azmin zaferi bu işte...
Saat 15:00 gibi bölme işlemlerine başladık, 22 bölme yapıldı, köpük ruşetlerin kapak altına bal poşeti koydum arı güçlendikçe kapaga petek örüyor, propolis yapıştırıyor, bazı kişiler örtü koymadığında kapak kırılıyor dedi, kapak kıranlar var yani. Örtü işi halloldu.

1 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

İlk resimde şurupluğun diğer tarafına strafor bölmeyi koymuşsun.Yerinde olsam şurupluğu dışa alırdım.Bu sayede yalıtım daha üst düzey olur.

Ayrıca arılar oraya nasıl geçer diye düşünme , çıtaların olduğu yerden tutta , alt tarafa kadar bir sürü yerden yolu var.

Bölmelerin ağ kurdundan korkma.Taaki Mayıs ayına kadar.Bu zamana kadar zaten içeride güvenin oluşması için yeterli şartlar oluşmuyor.Devamında ise ilk oluştuğu yer , arının temizlemekte zorlandığı bölmenin ahşap zeminle birleştiği nokta.Burayı sık kontrol etmekte fayda var.

Körükçüsüne özel bakarmış....peh...peh ....

Kuru ekmeğe talim ettir, sırtından yükü düşürme,öğretecem diye bir ömür adamın suyunu çıkar,ondan sonra benim körükçüme laf yetiştir....:::))

Benim bildiğim meşhur bir körükçün var, saçı sakalı ağardı hala icazet ister , bekler....::))

SLM ve Muhabbetle...