18.05.2015

ARICILIK, ANA ARI VE DAMIZLIK ÜRETİMİ...

Zor bir haftayı geride bıraktım.
Furkan Emre hala hastanede, inşallah iyiye gidiyor, bir hafta geride bıraktık, son rapor ise bir hafta daha tedavi göreceği... 

Apandis patlamadan ameliyat edilse iki günde taburcu olunuyor, patladığında ise kan iltihaplanıyor ve uzun bir tedavi süreci gerekiyor...

Bir tarafım hastanede bir tarafım işte, bir tarafım ise arılıkta.
Sabah işe gidiyorum mesai sonrası arılıktayım, hava karardıktan sonra hastaneye gidip gece 12 gibi eve geliyorum. İnşallah bu süreç bitecek...

Mayıs ayının 16 günü yaptığım kontrollerde gönderilecek hazır ana arıların tespitini yaptım. 1. sıradan 7. kadar olanların ana arıları hazır pazartesi gönderecektim, salı tatil olunca bir gün daha erteledim. Bundan sonra genelde sürekli sevk olacak.
Bu hazır diye bahsettiğim ana arılar 20 nisanda larva transferi yapılmış, yaklaşık bir ay süren bir aşamadan sonra bu aşamaya gelinmiş.
Kışın uzun sürmesi ana arı işinin başlanmasını geciktirdi. 20 Nisanda 100 larva transferi yaptıysam bunun 30 tanesi kabul edildi, birde her meme bir ay sonra size hazır ana arı olarak dönmüyor.
Aşağıda resmi var. 11 kutu yan yana hepsinin ana arıları hazır olması lazım, 5 tanesinde ana arı var 6 ana arı kayıp, bu firelere üreticiyi yıkıyor...
 Şimdilik ana arı siparişi almıyorum. Bunca karmaşa içinde birde onlarla uğraşamıyorum. Sipariş alıyorsun ertesi gün benim ana ne zaman gelecek sorguları başlıyor, ben ana arıyı bir üretip kenara koyayım nasılsa satış sorunum yok...
Benim belli bir listem var ve onları teslim etme derdindeyim, hala acil ana arı için telefon edenler var, bunu defalarca yazdım ben yazmaktan bıktım, yav benim sırada müşterim varken hala mesaj veya telefonla acil ana arı istemek neyin nesidir...

 Ana arı işinde artık kutu arılandırma bitti sayılır, takip aşamasına geçtik.
 Bu sıradaki 1 kutuya aynı gün ve ilk memeler verilmişti, yani kutularda ana arı olsaydı hepsi toplanacaktı, acayip bir istatistik oldu fire %50 den fazla. 11 Kutunun 6 tanesinde ana arı çıkmadı. Hemen elimizdeki hazır memelerden verdik...
 Dağıtım günü yaklaşan memeleri kafesliyorum, birde bu karambolde elimizdeki hazır memeleri kaybetmek istemiyorum.
 Ana arı memesi.
Bitirici kovanların alt katını kontrol ediyorum, bazıları oğula meylettiler...
 Üst katta benim verdiğim memeleri besliyorlar, alt kattakilerde yukardakilere sanki nispet yapıyor...
 Erkek gözlü petek, temel petek erkek gözlü mum üretmiş. Erkek üretimi bu şekilde daha kolay, yavru arasına ham erkek gözlü peteği girip arıyı beslediğinizde erkek üretimini başlatıyorsunuz.
Bir kilo denemelik Sadri abi yollamıştı, bir kaç kilo alıp kenara koymak lazım.
 İlk defa havalar dün bunalttı. Bazı arılarda sakal oluştu...
 Pelitlide bir enginar bahçesi var iki senedir takip ediyorum. Baharın dibindeki filizleri bir sefer temizleyip bir seferde kazıyorlar, sonrası enginar ormanı oluyor.
Burasını İlhami abide bir incelemeli :))
 Bardaklara kek doldurmak işkence...
Yüzlerce bardağı doldurmak kolay değil.
En son dedim biz niye işkence çekiyoruz, paketi dilimle ve dilimleri bardağa at, sanki ödünç'mü veriyorsun, bitirene bir dilim daha ver gitsin...
 Damızlık üretiminin ilk postasını gümlettik...
Arıcılık işlerinde zaman çok önemli, arı aç, ben buna bir iki gün sonra şurup vereyim diyemezsiniz...

Tohumlamaya girecek ana arılar, 12 mayısta bayıltılması gerekiyordu. Biz o tarihte hastanede ameliyat hane önünde bekliyorduk.
13 Mayısta tohumlama vardı, çok önceden toplanma kararımız vardı, toplandık ama istediğim,iz kadar sperm toplayamadım.
3 Ana arı tohumladık, geri kalan ana arıları serbest bırakmayı düşündüm sonra vaz geçtim, madem bu iş buraya kadar geldi, bir kaç gün sonra tohumlarım dedim.
Tohumladığımız ilk üç taneden ikisi bölmesinde yoktu, tohumlamadan sonraki sürecide iyi takip edemedim...
Tek sefer bayılmalarda ertesi gün yeniden tohumlanmış ana arıyı bayıltmak gerekiyordu onuda atladık...
17 Mayıs günü sperm var ama bölmelerde sıkıntı vardı, iki bölmede ana arı kafeste ölmüş, iki bölme yalancıya kaçmış, 6 ana arı tohumladım ama bunlardan hayır geleceğini düşünmüyorum, çünkü normal değerlerin dışında işlemler yapıldı.
Olan olursa da bunları kendim kullanırım...

Yeni bir tur daha başlattım, ana arılar bir kaç gün içinde doğacaklar inşallah bunların her işlemi zamanında yapılır...

 Çoban olmak böyle bir şey, tekeden süt çıkartırsın...
Tabi bu arada bizim güttüğümüz keçilerden uzun süredir ses soluk çıkmıyor...
 Yeni alet ile ikinci çalışmamızı yaptım ama bu iki tur benim için iyi antrenman oldu.
Ne kadar acele edersen et, sonuçta işler olacağına varıyor..
Bunca emek ve çalışma çöp oldu.
Bunu ana arı bekleyenlere anlatmak ise çok zor...
Bende ana arı beklesem kıvranırım...
Sonuçta herkes haklı...
Mikroskoptan bir görüntü...
Kanca ve iğne tarafından  karşılıklı V oluşumu...

Yoğun günden ile yaşamaya devam ediyorum.

Sezon başlamadan sezonu bir bitirseydim demeye başladım, olumsuzluklar üst üste gelince acayip sıkıcı oluyor.
Allah her şeyin hayırlısını versin demekten başka çare yok...

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Ali bey, caninizi sikmayin. Bizlerde de durum ayni. Size guvenimiz tam ve sonuna kadar bekleriz.saygilarimla

muhteşem turunç dedi ki...

Kutuların arılandırılması işinin bitmiş olması güzel haber. Bu sene Hüseyin abinin seninle olması fark etti bence. Ancak benimde miller çıtalarımda yapılan meme sayısında belirgin azlık var. Sanki arıların bu sene keyifleri yerinde değil. Hayırlısı olsun ne yapalım.
Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Sıkıntılar , dertler , kederler , hastalıklar vfesair bunların hepsi birer sınav argümandır.

Veeeee....

Allah'ta sabredenlerle beraberdir....

Neler yaşadığını ve ruh halini tahmin edebiliyorum.

Dua etmektende başka birşey elimden gelmiyor.Allah yardımcın olsun.

Hımmmm....az kalsın unutuyordum....

Bana da acil 113 ana lazımdı ::))

SLM ve Muhabbetle...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Şükrü bey zaten güven sorunumuz olmasa nderedeyse bir sene önceden para yatırıp kimse ana arı beklemezdi. Birinci sıradaki kişi geçen yılın 7. ayında 10 ana arı parası yatrdı, şimdi bir ertesi senenin 5. ayındayız...
Allah kimseyi kimseye mahcup etmesin...

Muhteşem abi arılandırma işi memeler ile alakalı fazla meme olursa fazla kutu arılandırıyorsun, memeler az tutunca hazır çalışan arıyı bölüp kutuda niye bekletelim.Zamanı gelmeyince zorlamanın bir anlamı yok ama zorluyoruz, 3-4 gün önce hazırladığımız erkeklerden sperm alamıyorduk, şimdi sperm var hazırladığımız bölmeler yalancıya kaçtı:((
Bir tur için bir aylık plan yapıyorsun gümlüyor...
Hüseyin abi hem işi biliyor hemde verilen talimatları yerine getiriyor, bizim açımızdan zaten istenileni yapılması önemli.

Aleyküm selam Yusuf...
Ruh halim aslında çöktü...
Geçtiğim yolları bile biraz sonra ben orayı ne zaman geçtim diyorum...
Allah kaza bela vermeden şu karmaşayı bir atlatsaydık.
Yav sen beni takip etmiyorsun, adam seni takip ediyorum deyip birde acil ana arı istiyorlar :))

Sağlıcakla kal.