20.01.2015

AVAKADO NASIL YENİR, AVAKODA TARİFLERİ...

Mehmet Türker, avakado üreticisi ve arıcı...
Mehmet beyin sayesinde avakado ile tanıştık...
Bizlere ikram ettiği avakadoları bir sürü kişi yedi, Allah kendisinden razı olsun...
Çok ilginç bir meyve, nasıl yenileceğini bilmezseniz sade olarak tadı ve tuzu olmayan, saman gibi bir şey...
İnternette bir sürü avakoda tarifi var, bir tarfite ben yapacağım.
Alt linkte 35 ayrı tarif var ama benim tarifim başka olacak...


 Avakadolar hasat edildiklerinde olgunlaşmış değillerdir. Yani tam erginleşmemişler...

 Aldığımız avakadolar serttir ve oda sıcaklığında 3-4 günde kavun gibi yumuşuyor, yani parmağınızı basarsanız yumuşacık olduğunu göreceksiniz, olgunlaşmadan yumuşaklık olmuyor...
Elinizde fazla avakoda varsa buzdolabı meyveliğin de poşet içinde saklayıp uzun süre beklete biliyorsunuz...
Ben bir tane buzluğa attım tamamen karardı ve çöpe gitti...
Daha çabuk olgunlaşsın diyenler poşete koydukları avakadonun yanına elma koyarlarsa kısa sürede olgunlaşıyor...
Benim tarifim olgunlaşmış avakadoyu bal ile yemek...
Bu tarifi Sadri Demircioğlu abim verdi.
Bir sürü tarif içinde en kolayı ve lezzetlisi bana göre buydu...

 Olgunlaşmış avakadoyu dilimliyorum...
 Dilimlerin içini yeniden dilimliyorum...
Daha küçük parçalara ayırdığımda balın içinde kayboluyor sanki erime var, dilimleri onun için büyük yapıyorum...
Olgun avakado dilimlerini kabuğundan kaşık vasıtası ile çıkartıyorum...
 Bir bardak veya kavanoza kabuksuz avakado dilimleri dolduruluyor...
 Üzerini basacak kadar bal döküyoruz...
 Bir gün sonra yenilebiliyor...
Dadı harika oluyor...
 Avakodaya koyduğumuz bal sıvılaşıyor, sanki avakoda su salgılıyor, suyunu ister için ister ekmek banın...
Afiyet olsun....
Bizimde bu işte tuzumuz olsun, dimi yani...
En basit tarif bu... :)

Hiç yorum yok: