29.09.2014

BİR ARICILIK SEZONU DAHA BİTİYOR...

Hafta sonu 27 Eylül Cumartesi 2014, Sadri abi Gebze'de.Yağmur ve rüzgarlı bir gün. Bir gün önceden haberleştik, bir ana arı verecektim. Bu arının yumurtaları, Yasmin'in arısından bir arkadaşım tarafından verildi, üç tur yumurta yolladı, ana arılar tek tip, hiç karışık renk çıkmıyor, kullanma melezi değil damızlık olarak alındı demişti.Baba tarafı ise yıllardır kullandığımız arılar ve bir çok yerde test edildi. İki ayrı hat bu arıda birleşti, bu arının kızları iki hattın karışımı olacaklar, klasik Ali Türk arısı işte :)
Yada Gebze yerlisi :)
Geçmişte ana arı kıçına iğne sokmaya ne var diyenlere acayip gülüyorum ve mutlu oluyorum :)
Birilerini küçümsemek neymiş öğrendiler sanırım, gerçi huylu huyundan vaz geçmez derler ama bilinmez...
Muhteşem abi ve Sadri abiler geçenlerde bu ana arıların nikah şahitliğini yapmışlardı, o günden bu güne anca yavru kapadılar, o günkü turda dört ana arıya nikah kıymıştık, dördü'de çoluk çocuğa karıştılar, sorun yok...
10 Gün sonra kendi yavruları doğar...
90 Numaralı kızımız İstanbul'a gelin ettik gitti...
Sadri abiyi yolladıktan sonra bayılacak ana arılar vardı, onları bayılttım ertesi güne nikahları kıyılacak...
Bayıltıcı gaz zaten soğuk birde hava soğuk, ana arılar soğuklardan acayip etkileniyorlar. Poşette bayıltıltıyoruz sürekli arabanın kaloriferinde tuttum. Ayılma işide sıcakta yağpıldı ve bölmelerine geri sepetledik.
Bu yaptıklarımızı sürekli kaydediyoruz, zamanlamalar, sıcaklık çok önemli, olumsuz bir şeyle karşılaşırsak geçmişteki olumsuzlukları gözden geçiriyoruz, sonuçta her geçen sene bizi dahada olgunlaştırıyor...
İkiside aynı foto, üstteki ayfonla çektim, bu resmi makina ile çektim, cep telefonu daha güzel resim çekmiş....
Ana arıları bölmelerine dağıttım ve bu gün kurban bakacağız. 7 Kişilik bir ekibiz.Herkes ben olmasam da olur vekaletimi veriyorum der, tamamda vekaletler gidip kurban almıyor :))
Cumartesi günü 7 kişiden 3 çü bir araya gelebildik.
Belediyeden mesai arkadaşım Sadık ve şefim Kadir Kaya, ben bu yıl elimi vermedim, Sadık el verdi, ve pazarlık başladı.
Eller inip kalkıyor makine elleri yakalayamıyor. Sonunda kurban işini hayırlısı ile hallettik.

Arı sehpası Bu yıl yapıp kullanmaya başladığımız sehpalar.Kurulumu ve kullanımı kolay, bu sehpa için neler demediler geçen yıldan beri kullanıyoruz sorunsuz...

Ovacıktan gelen arıları bir sıraya dizdim. Plastik çıta olanları ayrı sıraya diziyoruz. Cumartesi ve pazar hafta sonu hiç yağmur durmadı ara ara dursa da yağmurlukla çalışmaya çalıştım. Gidecek hazır ana arıları bile alamadım.
Arabada oturdum olmadı yattım olmadı, kek bardaklarını doldurdum.
Etrafı dolaştım biraz , ektiğimiz kestaneler bir kaç kez yaprak döktü, yeniden yeşerdi, bakalım sonları ne olacak....
Sığır kuyruğu yağışlardan şaşırdı, bu mevsimde yeniden çiçeklendi, bu yıl ikinciye çiçek açmış oldu.
Bir yıl rafta durduğu yerde kendi kendine topraksız üreyen patatesler. Bari yavruların toprak görsün diye kovaya ektim bunları...
Ananız topraksız sizi yetiştirdi, diye çocuklarını toprağa ektim, minik minik patateslerdi, onlarda yeşerdi, soğuklardan çarpılmaz iseler patates hasadı var :))
Meşelerde bu yıl mazı çok.
Kocayemiş'ler olmaya başlamış....
Geçenlerde dedimki bu yıl beni hiç sarıca arı sokmadı...
Ertesi gün Hasan Alperen gelmişti, ikimizi birden soktu...
Bal arısı bana kolay kolay dokunmaz, sarıcanın bir tanesi acayip şişiriyor, bir hafta kaşınıyor.
Hafta içi ise yer değiştirmek için arıları şaşırtma taşımaları yapıyoruz, götür bir hafta on gün sonra geri getir gibi. Bu yıl arı taşımaya doyamadık gitti...
Bu konularda en büyük yardımcım İlhami abim.
Bostana bizden başka dalanlar var, en büyük karpuz kayıp İlhami abi senmi aldın dedi, ben 10 gündür gelemiyorum nasıl alayım, o zaman başkası koparttı. Akşamları bizim arı koyduğumuz yer alem yeri, bırlekçiler her akşam bir çuval şişe çıkartıyor...
Arı taşıma sonrası İlhami abiden yemek daveti alıyorum.Balık varmış kaçarmı...
Uskumruya gel...
Evde torun dedesini hiç bırakmıyor, sanki dede değil anne... :)
Yalova'dan Erdinç bir ana arıyı kafeste öldürmüşler dedi, cuma uğrarım demişti, iş arkadaşını yollamış, müşterilerimizin acili bizim için önemli.
Hafta sonu nikah şahidi bulamadım, hatta birisine dedim gel sana bir damızlık vereyim,yav kanıma girme filan dedi ama gelmedi. Hain domdom, bahara düşeceksin elime :)
Hava soğuk olduğu için ana arıları tavanda tuttum. En sıcak yer arabanın tavanı...
Nikahtan sonrası, kanadı kesiyoruz...
Hava soğuk olduğu için arabayı yoldan geldikten sonra stop etmedim. Kalorifer açık ve ilave olarak küçük tüpüde yaktım, içeride bu soğukta bayağı terledim. İşlem sırasında arabanın motorunu durdurdum, sarsıntı işleri olumsuz yönde etkiliyor...
Bir töreni daha geride bıraktık, çok olumsuz koşullar vardı, bakalım işin tutma oranı ne olacak. Nikaha erkekler daha önce katılmışlardı(sütleri daha önceden depolanmıştı) dolayısı ile bu uygulamada sadece kızlar vardı...
Suni tohumlama ekipmanlarının parçalarını iki kutuya doldurdum, şu lazım olur, bu lazım olur derken kutular dolup taştılar.Aradığımız malzemeyi anında bulamaz oldum. 60 lık şırıngalar süper malzeme deposu oldu,pistondaki lastik güzel kapak oluyor. Malzeme kutusunu bir güncelledim, bir sürü fazlalık atıldı ve düzenlendiler. Yoksa kendimi kaybetsem bulamıyordum...
Malzemeleri sınıflandırıp doldurdum gitti...
5-10 gün önce birleşen ruşetlerden arta kalan petek ve ruşetlerde çalışma süper, ağ kurdu imalatı.Hiç boş durmazmısınız be...
Mum güvesi, minicik kurt büyüyor,koza örüyor, bu aşamada bizim mumların anasını belliyor, kozadan minicik kelebek çıkıyor...
Bostanda son durum kavunlar tam olmamış ama bekleyip kaybetmektense kopar evde olsun uygulandı :)

Bazı anasız ruşetlerde acayip açlık var, içeride gram bal yok. Anasız oldukları için ölmek için kıvranıyorlar, anaları olsaydı çoktan burasını terk etmişlerdi.
Bölmelerde şu ana kadar en az 4 -5 şurupluk verildi ve devam ediyoruz.
Havalar birden soğudu, hafta sonu çok az iş yapabildim, günler kısalmış, birde hafta sonu iş çıkartamayınca çok kötü oluyor.

5 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Minibüs arkası labaratuvar::))

Yaw ısıtmaya ne hacet , senin nefes buharından bilem ısınmaları lazımdı anaların::))

Zor şartlar altında çalışmak kolay değil.Özellikle de hassasiyet iteyen bu tip işlerde.Allah yardımcın olsun.

Karpuzu belki de köstepek felan götürmüş olamaz mı ::))

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Gel ana vereyim deyipte gelmeyen bizim evin hovarda küçük oğluysa; ona laf yok bea, ona her zaman saf ana var:))elinden öpen sarıcaya görürsen hürmetlerimi ilet:))bu sene ana arıya iğne sokmaya doyamadın gitti ben elime bilem almadım henüz:)) bırak ayvanları rahat etsinler ıcık:)) abi sağlıcakla kal.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

AleykümSelam Yusuf...
Bu işler laboratuvarda olur diyenlerin arağı laboratuvar bu olsa gerek :)
Bu iş yapılırken ortam ısısı 25 derece üstü olmalı, soğukta çok fire oluyor. Son okuduğum bir makalede havaların soğuması bile ana arının geç yumurta atmasına neden oluyor yazıyordu.
Bir Allahın izni ile tüm zorlukları aşıyoruz...
Köstebek koca karpuzu nasıl götürsün bu enginar kökümü:))

Muhteşem abi bir seferde bildin o dediğin kişi gelmedi...
Elimden öpen sarıcayı ne yapacan toprak olmuştur 15 gün önceydi:)
İğne konusunda her yıl dahada uzmanlaşıyorsun, acayip pratik çalışmaya başladım, geçen internette bir sperm alma videosu izledim kanser oldum, 4-5 erkegin sütünü 8 dakikada aldı, bir turda 500-600 erkek sağsa ne kadar sürecek bilmem...
Abi sezonu kapadık be...
Tüm anaları kendi hallerine bıraktım gittiii...

Sağlıcakla kalın...

Unknown dedi ki...

Selamlar Ali abi bu yıl kış erken gelicek heralde havalar acayip soğudu.Ben de kek yaptırmıştım ama vermicem arılara şurup vericem bir kısım balı az olanlara.Kurbanınız hayırlı olsun sağlıcakla kal.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

A.Selam Emrah.
Önümüz kış ve ne yapacağı belli değil bayağı bir soğuma var ama yeniden ısınırmı bilmem, bu tariihten sonra kek bizim bölgede gereksiz, zaten yavru devam ediyordu, bu gün atılan yumurta 3 hafta sonra doğacak. Şu an bloke edeyim desen zaten 2 haftada ancak yavrular doğar, bir an önce stoklar tamamlanmalı.
Sağolasın.
Sağlıcakla kal.