16.05.2012

ARICILIK İŞLERİ BİTMİYOR




Arıcılık işler yumağının bütünü derim.Bu iş yumağında henüz sıralamaları kaçırmadık. Son zamanlardaki rutin işlerimiz bölmelerin ana arıları çiftleşmiş mi yumurta atan var mı, anasız olanlara meme veya yavru takviyesi veriliyor, bir kaç bölme yalancıya kaçtı, yalancıya kaçan bölmelere başka kovandan yavrulu ve arılı çıta veriyorum. Yeni gelenleri ortaya koyup içerideki düzeni bozmayı hedefliyoruz, başarılı bir yöntemdir.




Bu gibi dalaklar görüldüğünde işler tıkırında, her şey yolunda anlayın. Anasız kutu veya bölme yada kovan petek örüp böyle dalak atmaz.

Bir kaç çıta arı almak isteyenler için yapmış olduğum bölmelerde yavrular kapanmaya başladılar.

Ana arılar çıkmaya başladıya artık bölme yapmak sorun değil ana arı yoksa neyi böleceksin.




Geçtiğimiz hafta sonu tüm bölme ruşetleri elden geçirdim, 70 civarında ana arı firesi var bunun bir kısmını memelerde bir kısmını da geri dönüşlerde kaybedildi.

Bu ana arı işinde ilk tur çok zordur ve inşallah büyük bölüm şu an kontrol altında.




Sadri abim geçtiğimiz yıl ana arı kafesi üretmişti, bundan sonra bu kafesleri kullanacağım, çıta arasına, çıtaları açmadan sığabiliyor.




İlhami abinin Muğla'dan gelen arılarına gidilecek, arılar aşırı saldırgan oldukları için anaları değiştikten sonra Darıcaya gidecek. Yoksa bu haliyle toplum içinde başınıza kısa sürede iş açar.

Gelmişkende boş durdurmuyoruz, herkesten yağ çıkartmak kolay değil, çalış İlhami abi::))




Son tur ruşetlerin çalışmaları bölmeli olacak ve çıtaları plastik. Çıta çakma derdi yok, delik delme derdi yok.




İki küçük çıtadan bir yarım çıta çıkıyor.




Toplaması acayip kolay.




Yeni ruşetleri yakında faaliyete sokuyoruz. Geçtiğimiz seneye oranla kış bu kadar sert olmasına rağmen 1 ay ilerideyim. Geçen sene mayıs ayında umreye gitmiştim, ilk arıları ayın 15 de Muhteşem abi silkelemişti kutulara. Bu sene ilk anaları toplamaya başladım aynı tarih itibari ile.




Enes Emin::))

İşleri evet taşımaya başladı, gündüzler artık onada yetmiyor::))




Makinama nazar değdi, 27 bin foto çekti. Açılıp kapanan perdeler nerede nasıl düştü bilmiyorum. Bir servise gittim abi, öndeki parçayı sökeyim sorunsuz çalışır, ara sıra gözlük beziyle silersin dedi, dedim içeri toz gitmezmi? yok gitmez dedi bizi yeni makina almaktan kurtardı, bu haliyle kullanmaya devam, hem nazarda değmez artıkın::))




Kıştan çıkardığım kutulardan birisi en az 15 ana arı kutusu arılandırdı ve yavrulandırdı, anasınıda kaybetmek istemiyordum, karambole gelmesin diye anasını alıp bir kovana verdim kabul edildi, kutuyu yeniden parçaladım ve bir meme verip yoluna devam dedik::)) Sağ olasın ne diyeyim.




Kutuya yeni meme ve yeni ana arı diyorum, öteki kovanda eskisin.




Arılıkta komşum Ali Karaosmanoğlu vardı, salı akşamı gittiğimde kamyon yanaşmış, kartepeye yaylasına gidiyor. Akşamın olmasını beklemekte. Arka sıradaki yığılı kovanlar kışın son karda sönen kovanlarmış, mart ayına kadar sağlam gelip son karda gümlemişler.




Ymek yiyorlardı, bende bir kaç lokma aldım.




Ali beyin oğlu Mücahit, okuyacağım arıcı olmayacağım demekte::))

Benim arılıkta iş bitti, geri dönüyorum. Baktım üç kişi arı yüklüyorlar yardım edeyim kem küm. Giyindim kot pantolonu ve maskeyi, arabaya çık dediler, son 5 kovana kadar iğne yemedim, son beş kovanda ortalık karıştı, birisinin üstten birisinin musluktan fışkıran arılar::((

Arıların yüklenmesi bitti, baraka kalmıştı, dedim ben gidiyorum, yolunuz açık olsun.

Yaz geldi, evime gece 9:30 ila 10 dan önce gelemiyorum.




Bu yıl 20 kök enginar ektim ve bu işte iddialı olduğumu daha önceden beyan etmiştim. İlhami abinin enginarlar meyvelendi bizimkiler hala üç yaprak. Dedim bu iş böyle olmayacak, ben bu işten şimdilik çekiliyorum. Yav hazırı varken niye üretiyorsun, hem hazırına bir sürüde kulp bulmak ne kadar kolay olacak. Bir şeyler üretmek o kadar zorki.




Belediyede bu sıra işler acayip sıkıştı, 500 bin nufuslu bir ilçenin vergi mükelleflerinin adreslerini güncelliyoruz. İki kişi önümüzde kuyruğa girmiş kişilere yazı yetiştirmeye çalışıyoruz ve ay sonuna kadar süremiz kaldı, ay sonunu iple kekiyorum, 10 yıldır belediyedeyim, böyle bir tempo hiç olmamıştı. Ay sonuna kadar adresini güncellemeyen verği mükelleflerine maliye tarafından ceza verilecek.

Mesayi bitimi ise en erken 45 dakikada arılığa ulaşıyorum, körük yaş işe başla bir saat gitti, geri kalan süreyi en iyi şekilde kullanmaya çalışıyorum. Telefona bakmak bile benim için acayip zaman kaybına neden oluyor ve artık telefonlarıda kapatmaya başladım. Şu günler biraz daha uzasa ve işleri Enes'e bir yıkabilsem. Gerçi dünyada kim rahatlamışki...

15 Mayıs 2012 günü akşamı koştura koştura gittiğimiz arılıktan, 17 ana arı toplayabildim ve akşam ezanı başladı , fenerle ana arı toplayamayacağımıza göre paydos edip eve döndüm.

Eve girdim yemek filan bilgisayarı açtım, Vecdi abi anaları yolladınmı? ::((

5 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Hakketen Sadri abinin ürettiği ana kefsleri çok güzel.Hele bir de beleş olunca tadına doyum olmuyor:)

Bakanım,sana hiç diyen olmadı mı;her gördüğün kamyonun kasasına atlama diye...Doktorun ahı tutuyor diyecem ama ....:))

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Çıtalara sen tel ve mum takarken üst çıtaya kanal açardın, Enese ne garezin varda bu çıtaları kanalsız yaptın. Tabiki böyle ..dan şeylerle uğraşırsa işler yetişmez:/)sonrada kulak dalak muhabbetleri yaparsın:/)Genede işin zor, hele benim gibi sana hayrı olmayan bir kalfanda varsa işin iyice zor:/(yaw bende merak ettim Vecdi abiye anaları yolladınmı:/) sağlıcakla kal...

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,sadri abinin ürettiği kafesler çok güzel sagolsun biraz göndermiş.İş çok olunca arılar boşa petek örmüş.Saglıcakla kalın.

Unknown dedi ki...

Abi yoğun bir tempoda çalışıyorsun maşallah,plastik çerçeve yanakları
iyiymiş çok pratik görünüyorlar.
hayırlı çalışmalar,kolay gelsin.

Selamlar Saygılar.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

A.s Yusuf.
Sasdri abi geçen sene kafesleri üretip, bazı malzemecilerede toptan verdi biliyorum. Kafesler süper oldu.Sen gezgincilik nedir bilmiyorsun, Yükle , yorgun arıgın gittiğin yerde indir acayip zor, böyle bir durumda hiç tanımadığım arıcı bile olsa yardım ederim, nasılsa bu sıra iğneye alışığız::))

Muhteşem abi çıtalara kanal açamadık, çünkü çıtaları Cemil usta biçti::))
Kulak muhabbeti aslında işlerin yolunda oldugunu göstermek için yaptım ama siz yanlış anladınız, bunlar Söke'den anasız gelen arılar, ilk anaları çiftleşti ve işler yoluna gidi diye yaptım, birde kolonide dalak kulak varsa işler yolunda herkes bilsin istedik beyav, ne biçim kalfasın anlamadım gitti::))
Vecdi abiyle arama girme, sana ne anadan babadan dimi::))

Vecdi abi kafesleri yolladım bir bak bakalım nasıllar.

Mehmet plastik çıtalar büyük kolaylık, anında toplayabiliyorsun, yan taraftanda bir sürü delikgi var ve hepsi aynı hizada. İki senedir aldığımız çıtaları kullanmıyordum, bu sene ana arı kutularında degerlendirecegim. Acayip pratik, sağlıcakla kalın.