30.11.2011

ARICILIK VE KASIM SONU, SON DURUMLAR



Arıcılık ve kasım ayı bitti ve son paylaşım. 2011 Eylül ve kasım ayı acayip serin geçti. Önümüzdeki hafta sıcaklıklar nihayet yükseliyor, hatta pastırma sıcakları diyen bile var bir hafta 15derece üstüne çıksın acayip iyi olacak her yer kocayemiş. Hatta o soğuklarda kocayemişten nektar alan bambus arısı gördüm, nektar var, hava musade etmiyor. Bu resimler 26 kasım 2011 de alındı.


Bu seneki Öğretmenler günü bize 4 ilk öğretim okulu ve ilçe milli eğitimi, başkan yardımcımız ile müdürüme düştü. Bende onlarla okulları gezip kutlamalara katıldım. Bu resim acayip geldi bana ne biçim hayal gücü varsa, birde resimde arı olmasımı etkiledi bilemem. Dilara Doğrul 5/A sınıfı öğrencisine ait. Yaptıkları hoşuma gitti.



Bu seneki pürenlerin hali, hala açmaya çalışanlar var, açık var, açıp yananlar var.




Komşu arılık, bu sene çok yakınıma bir arı indirildi, muhtara söyledim abi niye izin verdin koca orman gidip başka yere koysaydı diye. Muhtarımız hemen kaldırtayım dedi, dedim artık olmaz, adam zaten atıp gitmiş, bizde bu işlerin ne zorluklarla yapılığını biliyoruz, izin verilmemiş belkide bilmeyerek indirdi diye düşündük, benim arılara 100 metre yoktur aramız.

O kadar gelip geçtim bu hafta dikkatimi çekti, kovanların birinde saç gördüm, arabayı durdurup gidip baktım. Kovan katına havalandırma konulmuş, yola giderken sürgüyü açıyorsun, bu sistemi ilk defa gördüm, güzel bir düşünce. Birazda videosunu aldım.




Zaim abinin fotojenik resimleri, 333 veya patates diyorsunuz böyle güzel fotolarınız oluyor. Birleştirdiğimiz koloniden görüntü.

Geçen hafta anasız bir kovan videosu vardı, o kovan arılıkta karıştı ve başka kovan götürmüşüz.Suç hacıya ait, bu kovan gidecek diye işaret olarak kovana taş koymuştum, taşı alıp başka kovana koymuş::((

26 Kasım cumartesi günü arılıktan anasız koloniyi alıp, zayıf koloniyle birleştirdik. Ormana giderken yanıma kek almayı unutmuşum, birleştirilen arının anasını kafese koydum, kek olmayınca yolda lokum alıp, kek yerine lokum bastım, biraz sert gibiydi. Zaim abiye dedim ki hafta içi keşiflere gider köylere. Abi köye geldiğinde bu kafesten ana arı çıkmadıysa açıver.



Zaim abiye bir şey dediysen peşini bırakmaz, dedi ki kaç gün durmalı,2-3 gün olur. Dün arıyor işten kaçta çıkıyorsun, gelip seni alacağım gidip arıya bakalım ana arı çıkmış mı?

Abi gece gece ne işimiz var filan, orada yemek filanda yeriz, bahara herhalde başka bir tiple çıkacağım.


Zaim abinin çocukluk arkadaşlarından, Nihat abide yanımızdaydı. Bu sefer 3 çeyrek emekle yemek işini kapattım, bizim kalfadan yeni bir diyet proğramı almamız gerekiyor.

Gece gece kovanı açtım ana arı çıkmış kapatıp geri geldik ana arının akıbetini hafta sonu göreceğiz.


İlginç bir fındık hikayesi.


Facede bir arkadaş devamlı soruyor, Ali bey bana ne ırkı önerirsiniz. Ben cevap vermiyorum. Aradan biraz zaman geçiyor, gene bu tür sorular, dedimki bana telefon numaranı ver. Konuştuk, dedimki sana baharda 3-4 çıtalık bir arı vereceğim, kendin gözlemle sonra karar ver. Bu seferde yav olur mu filan dedi niye olmasın ki, olmaz helalleşeceğiz, borcumu söyle paranı yollayayım, abi ne parası durup dururken filan derken, dedim seneye bir kaç kilo fındık yollarsın olur biter dedim.


O zaman adresini ver, fındığı hemen yollayacam dedi, hani derlerya çattık diye. Al sana adres, fındıklar geldi, gündüz aldım bir poşet doldurup belediyedeki mesayi arkadaşlarımada ikram edip, fındıkları test ettik.


Kendisi belki istemez diye ismini yazmıyorum. Şimdiden 2012 yılına girdik, peşin alıp hemde borçlanarak::))

6 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Abi yeme gözünü seveyim. Şimdi sen bunca senedir alışık değilsin yemeye, diyecenki sen niye yiyorsun, ben doğduğumdan beri yerim alışkın benim vucut bi şey olmaz bana, ama sana dokunabilir hele öyle sucuk, sac kavurma allah korusun be:)böyle yersen suyun çekilir:) kal sağlıcakla..

miriliburak dedi ki...

Selamünaleyküm

Ali abi doktor kontrolünden çıkmış gördüm sizi demedi deme kulak ver bak neler demiş :))

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,manzara güzel,birde sıcak olsa.Pencereli kovan hoşuma gitti,nakliye esnasında yolcular seyrederek giderler.Saglıcakla kalın.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi zaten yememek için kendimi zor tutuyorum.
Yemekle su çekilmez be, bizim hacı iyi bilir o işi tık diye zavallının sesi kesilmişti::))

Fatih yörüngemde devam ediyorum, bir yere çıktığım yok, sen yanlış görüyorsun::))


Vecdi abi bu sene kış ne geldi nede gitti diyebilirm abi, ama sezon artık bitti. Pencereli kovan güzel. Ben daha önce delik açmıştım ama bu sistem havalandırma ilk defa gördüm.

Sağlıcakla kalın.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Saç tava turları devam ediyor.Bu hızla seni tanıyamayacağız gibime geliyor.( Hormonlu Bakan::))

Niye Doktorunun tavsiyesine uymazsın ki anlamam.Bak koskoca Doktor bisküvit ile idare ediyor::))

SLM ve Muhabbetle...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Slm.
Yusuf ne yapalım, kahrımdan yiyorum::))

Sende hemen yiyorsun, koskoca doktor bisküvi yeseydi, fidan gibi olurdu, tipine bir bak, hiç bisküvi ile beslenmiş hali var mı?
Bize gelince böyle göstermelik yapıyor hemen oyuna gelmeyelim::))

Sağlıcakla kal.