30.05.2011

ARICILIK VE KANOLADAN KESTANE BALINA GÖÇ ETTİK


Bu sene ilk defa Trakya'ya kanolaya gittik. Kanola sezonu bitti ve kolonilerin alınması gerekiyor. Bu seneki arkadaşım Saim Ahmet Gürel. Yolda ise yeni almış oldugum cihazın ayarlarını yapıyor. Hayatımda kullanmak için almış oldugum en pahalı el kadar alet, iphone 4. Mobil iletişimde şu an eniyisi bu. Başta telefon, fotograf, internet ve gps, gibi bir çok özelligi üzerinde barındırıyor, tabi şu ana kadar tam kullanamadım. Saim abide ipnone 3 vardı oda yeni ipone 4 de geçti. Yolumuz üzerinde Saimin kurdugu tuzaklara bakıyoruz.






Kovan veya ruşet koydugunuzda bazı kişiler bunları yürütebiliyormuş. Saim'de karton kutular hazırlamış, çalınırsa bir kaç eski petekli çıtam gider diyordu. Bu tuzaga arı girmiş.



Hemen tuzak kapatılıp arabaya atılıyor.







Gene bir başka tuzaga arı girmiş ama birileri tarafından kutu parçalanmış, çok az arı vardı içerde, demekki terk etmiş.







Kutulara havalandırma filan hazırlanmış, Saim bu sene oğul konusunda çok şanslı.







Arılıktayız ve tuzaktan ruşete oğulu aktarıyoruz. Arılıktaki Saimin tuzaklarından birisine gene oğul girmişti.







Oğulun anası, yumurta atılmıştı.





Ben kendi kolonilerimi kapartırken Saim Ali abi gel bak arı ne yapmış dedi. Gittiğimde çuvala bakıp, bu karniol arısı, 5 çıta olarak gelmişti, şu an 16. çıtayı bitirip, 17. çıtayı örmekle mesgul diyordu.








Görüntüler süper. Kanola bitip gitti, nedense gene kanoladan menmun olan olmadı. Ben ise kovanlarımı zor arabaya yükledim, acilen sağım yapmalıyım. Memleketimizin, yerli, ekotip ve kafkas arısını her tarafta görüyoruz, detan yazdırıyorlar maşallah::))





Saimin bir kolonisi, 3 çıta gelmiş, şu an koloni 7 çıta olarak buradan gidiyor.





Bir başka koloni, 4 çıta gelmiş 7 çıta geri gidiyor. Tüm kolonilerde bu kayıtlar vardı.







Ben kolonileri hazırlarken civarı bir gezdim. Bazı kanolalar hala sarı duruyordu. Bir baktımki kanola degiller. Biz memlekette bu ota turp otu deriz, buralarda yabani hardal diyorlar. Kanola tamamen bitmiş vaziyette.










Gelincik ve yabani hardal dolu bir kanola tarlası.





Tohuma durmuş kanola.





Çocuklugumdaki gibi gelinciklerin kapsüllerini toplayıp yedim. Tazesi çok lezettli olur.





Akşam oldu kolonileri yüklemeye başladık, aman Allahım bu ne leş gibi kalkmıyorlar dediğimde, Saim abi maşallah de dedi::)) Evet maşallah.







Özkan abi ve hacı ikiside süper çalıştılar. Hele Özkan abiye hasta oldum. Zevkine bizimle gece yarılarına sürünülürmü yav::))





Özkan abi çok enterasan biri. Kendisi asıl işi oto döşemeciligi. Bir ara Saim abi dediki senin benim gibilerin arabasına bakmaz, çok lüks arabalar gelir dedi. Biz yoldayken benim arabanın bazı yerlerinde döşeme sorunu var, bir gün arabanaı bana bırak dedi::))

Bu sıralar olmazda inşallah bırakırız.

Özkan abimiz hobi olarakta, mandırası var, koyun, keçi, ördek tavuk, kangal köpekleri var, hatta Denizliden horoz getirtmiş, şimdide arıları var ve sokmayan arı istiyor::))

İş bitti, etrafta bir mıntıka temizliği yaptık, çöpleri yakıp yok ettik.

Gündüz muhtarım kani bey gelip yol evraklarımızı getirdi, inşallah tüm arıcılar böyle muhtarlarla çalışır diye dua ettim.

Yola çıktık, Özkan söferleydi, abi söfer açmış. Yav bizde açız iyi oldu bir yemek yiyelim. Yamyam gibi iki kova ekmek bitirmişiz::))








Benim arıları indirmek çok sıkıntı verdi. Koloniler kalkmıyor, hadi iki kişi taşırken sorun çıkmıyor. yere koyarken bitiyorsunuz, genelde üç veya dört kişi indirdik. Bir ara 3 koloni kalmıştı, söfore 9 kovanmı kadı dedim, hacı hemen el fenerini yakıp kasaya öyle bir baktıki.

Son 5 koloniyi hep 3-4 kişi arabadan yere kadar taşıdık.

En son arılar indi resim çekecem hacı beni çekme diyor, töbe töbe.





Saim abi benim kovanların çekmesini taktı, oda herkes gibi bitti. Kardeşim sana kim dedi karniolla çalış, bizide kendinide mafettin::((







Ben kolonileri açtım, arı o kadar havalandırma olmasına rağmen, arılar fışkırmaya başladılar.

En berbatı ise, kamyon indiği yerden çıkamadı. Ellen ne yapılabilirki. Tahtayla toprak kazıp biraz teker altına avuçla toprak attık, olacak gibi degil. Ben biraz kestirecem dedim. Münübüse yatmaya gittim. Gece 4 çeker bir jip getirmişler, arabayı 15 metre filan yukarıya çekmiş, halatı koparmış ama işi bitirememişler. (((

Bir telefon geldi, Ali hocam ben Gebze'deyim::((

Hasan Alperen, Akşam biz arılarla çıkarken oda İzmir'den Gebze'ye yola çıkmıştı.

Abi 1 saat sonra filan gelirim dedim, çünkü Bilecik'tende yolda olanlar vardı.





Hemen arılıgı bir gezdim olumsuzluk yok.





Kamyon resmin başladıgı yerdeydi, çekilebildigi yer bu kadardı, kepçe bekliyoruz, ama bu gün pazar ve herkes nazlanıyor. Yukarda Saim abiye ben gidiyorum deyip hacıyla ayrıldık.




kestane püskülü





Kestanenin son hali, bakalım ne zaman açıp nektar verecek.





Kestane püskülü.





Benim en sevdiğim karelerden biri::))

İzmirden Hasan abimiz kestane şekeri getirmiş.

Bilecikten gelenlerde sen seversin diye köy yumurtasıyla, osmaneli lokumu getirmişler.

Bilmeyenlerde beni psi bogaz sanacak.

Hasan alperan ve Bilecikli arıcıları bir sonraki paylaşımda bulacaksınız.

10 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Abi sezonun ilk çeyreği bitti. Gözün aydın olsun. Bilmeyenler pis boğaz sanacaklar demişinde bu misafirlerin bi bldiği var gibi geldi bana:) sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Okurken ben yoruldum....

O ne beee.Gece yatmalar ,kalkmalar....

Pazartesi günleri senin için bir tatil gibi olmalı:))

Bahçede birşey bulamayınca ,olan gelinciklere oldu anlaşılan:)


Benden duymuş olma ; Doktor hafta sonu mangal partisi veriyormuş...

SLM ve Muhabbetle...

Unknown dedi ki...

Abi selamlar IPhone 4 almışsın hayırlı olsun güle güle kullan,maşallah arıların iyi çalışmışlar bu yıl bereketli olur inşallah hepimiz için,ekip çalışmanız ise çok güzel
olmuş tebrikler,abi kolay gelsin hayırlı sezonlar.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,IPhone almışsın hayırlı olsun.Kanoladan balı almışsın.Bereketli olsun.Saglıcakla kalın.

Unknown dedi ki...

Ali abi hayırlı olsun kanola balını almışsın.Kovanların maşallahı var süper gözüküyorlar her arıcıya böyle güçlü arı nasip olsun diyorum.Kolay gelsin.

Şükrü KOCA dedi ki...

Maşallah Ali Abi yakında ilk sağımı yapacaksınız. Allah bereketini versin. Sırlanmış petek görüntüsü süper. Özlemişiz vallahi
Sağlıcakla kalın

Hasan ALPEREN dedi ki...

O yorgunluğun üzerine bir de bana katlandığınız için teşekkür ederim. İştah konusunda günahınızı alıyorlar bana kalırsa, kahvaltı niyetine birkaç bisküviyle idare ettiğinize ben şahidim. Kestane şekerini de afiyetle yemişsinizdir inşaallah. Çam sakızı çoban armağanı işte.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Evet Muhteşem abi sezonun ilk çeyregi bitti, hafta içi olsa daha iyi olacaktı ama zaman yok, hafta sonuna sonuçları görcegiz, ben kanoladan iyi ayrıldım.

Abi misafirler adımızın çıktıgına göre davranmışlar, yoksa beni bilen biliyor::))


Yusuf sen bizi gece görecektin, son 5 kovan kaldı kimse arabaya yanaşmıyor. Dedimki herkes gelsin şunu bitirelim. az kestirelim derken sabak olmuş nasıl kestirmeyse koparmışız::))
Gelinciklerin tadı aynı eskisi gibiydi,benim mangalla işim olmaz be kuru ekmeklede doyarım.


Mehmet sağolasın, iphone 4 Mekke'de almıştım, uzun süre beni meşgul etti, alayımmı almayayımmı, buradaki fiyatın yarısı olunca aldım gitti, ama genede çok para. Çalışmalarımızın semeresini her konuda almaya başladık. sağolasın.

Vecdi abi kanoladan daha ben bal almadım arılarım aldı::))

Emrah böyle güçlü arı birden oluşmuyor, ama birden bloke olursa anaında dibe vuruyor, gözlemlerimiz devam ediyor. Sonuçlar için hafta sonunu bende merakla bekliyorum. Önemli olan benim adıma bu kolonileri devamlı bu ayarda tutmak, bir koloni oğul verdi ve geriye düştü. Arılıkta 4 kolonidede geçtiğimiz hafta, mem koparmıştık bu hafta onlarıda kontrol edemedim.Hayırlısı olsun.

Şükrü hocam, inşallah bundan sonrası çok iyi olacak. Bizde özlemiştik bu günleri.

Hasan bey siz gelmesenizde ben çalışacaktım, çünkü meme dagıtımı vardı, sizden sonra bilecikten gelenleri yolcu edip memeleri dagıtmaya başladım, bir kolonide 7 anaarı doğmuştu ve olay çok tazeydi, sorunsuz bir kaç anaarı kaybıyla işi bitirdi.
Yemek konusunda haklısınız, o büküvilerle, akşamı ettim, hacının azıktan ekmek çıktı, Tekirdağ'da ekmegi görememiş::((
Bende o ekmekle akşam akşam yeşil sogana doydum::))
Fakat gelde millete bunu anlat işte::)
Her şey için teşekürler.
Kalın sağlıcakla.

miriliburak dedi ki...

Maşallah bu kovanlara vinç lazım 4 kişi ile olacak iş değil. Gönderdiğin arıların kıştan çıkış hallerini biliyorsun şimdi katları kalkmıyor. O resimleri ve videoları bu arı ile çalışan anlar ;)

Sezonumuz bereketli olsun inşallah

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Mirili işi bilmeyip, biliriz gözükenler millete öyle bir gaz verdilerki, şimdi kendileri malisef çıg altında kaldılar.

Sanki kafkas veya çorba arılar babalarının malı, sonuçta ülke arıcılığı kaybediyor, arılar gelişmeyip, nektarlar toprak olmakta ve bu işte bilimciler sorumlu, kendin bari ıslah yapamıyorsun, ıslah edilmiş arıya niye karşı çıkıyorsun.
Yazıp çizen litarütürcüler neden yaptıklarını paylaşmayıp, o kitapta böyle şu makelede böyle demekteler.

Evet bu arıyla çalışamayanlar bazı şeyleri elindeki arıyla kıyaslaması mümkün degil.Ben bunu defalarca söyledim, haziran ayında kestane başlıyor eski arılarımız 15 çıta olamıyor.
Kal sağlıcakla.