18.03.2011

ERKEK ARILAR



Arıcılık bu sene biraz geç kaldı. Geçtiğimiz sene mart ayında yeni doğmuş erkek arıları boyamıştım. Bu sene ise kovanlarımızı ilk defa 5 Mart 2011 günü açabildik.


İlk bakım videolarımı yayınladım, iki gün sonrası bir hafta süren kar yağışı vardı.


Ayın 13 de verdiğim erkek çıtası ve şuruplamaya başladığım kovanlar vardı.


Salı günü Saim Gürel ile bu çıtaya baktık, petek örülüyordu fakat yumurta yoktu.


Bu akşam mesayi bitimi bazı arılara şurup verildi, çünkü bir çok kovana erkek üretmek için geçtiğimiz pazar boş çıta girdik, bazılarına hazır erkek gözlü çıtalar verildi.


Erkek arı olmadığında baharda arı bölemiyorsunuz, anaarı üretemiyorsunuz




Boş çıtayı gireli bu gün altı gün olmuştu, akşam üzeride olsa merakla çıtayı çekip bir baktımki oh be dedim, bizimkiler yola çıkmışlar hele şükür.


Bu arada hava gündüze oranla sogudu tek tük yağmur düşüyordu.



Erkek olacak yumurtalarımız, hemen hacı abiye abi doldur bir daha dedim, helal olsun.


Bizim için erkek arılar çok önemli.


Bir sürü çalışma erkek arıda düğümleniyor.


Bunlar saf karniyol erkekleri.



Çıtanın birde öbür tarafına bakıyorum, karniol f1 anaarımız burada.


Henüz bu tarafta yumurta yok ama burasını dolaşıp geri dönene kadar bu çıta ful erkek dolar, bu çıtayı alıp başka kovana kaptırdıkmı ver bir çıta daha::))


Bu arada suni tohumlamada kullanılacak erkek arıların üretilecegi çıta yanaklarının 45 mm olması gerektiğini Mehmet Yüksel söyledi bede hemen yanakları genişlettim.


Bu çıtada üretilen erkek arının spermi 1.2 mikron geldiği araştırmalarla belirlenmiş durumda. Normal erkeklerde tam erginlerinde 1 mikron sperm çıkıyor. Tabi bazen 10 erkekten bir mikron çıkmadıgıda oldu, arıcılıkta bu erkek işi ayrı bir sektör.


Yeni doğan erkek arılara 15 gün boyunca her gün polen ve bal şerbeti verilmesi gerekiyor.


Bu bilgilerin çogunu bilim adamı dahi olmayan Fransız arıcılardan öğreniyorum.



13 Mart pazar günkü kontrollerde yeni doğmuş azda olsa erkek arılara denk geldim.



Sadri Demircioğlu abimizin Bulgaristan'dan getirdigi şurpluklar.


Kanarya sulugu gibi fakat bunlara pet şişe takılıyor.


Arınızın gücüne göre 250 ml mi, 500 ml mi siz karar vereceksiniz.



Arıları rahatsız etmeden ve koloniyi açmadan şurup vermek için aparat. Kovan musluğundan servis yapılıyor.

2 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Erkekler kıymete bindi ya ; yakında özel bakım odalarına alacakmışsın gibime geliyor:))

SLM ve Muhabbetle...

Unknown dedi ki...

Ali abi hadi gözün aydın erkekler çıkmaya başlamışlar.Suni döllenen ana arılar üretime başlarsın inşallah.