30.09.2009

GELECEK SENENİN HAZIRLIKLARINA BAŞLADIK:))

Bu sene çok tırmaladım ya bu az geldi seneye daha çok tırmalamak için çalışmalarımız başlamış bulunuyor. Cemil ustanın marangoza erken düştük anlayacagınız. İlk etapta yapılacak olanlar, metro kovan sayısı 15 civarına çıkartılacak.Her metro katlı oldugunda 40 çıtalı 15 metronun toplamı 600 çıta kapasite demektir. Benim yada bizi takip edenler için anaarı kutularını arılandırmak gibi derdimiz artık yok. Yani anaarı kutularının gözdeki çıta sayısı 4 olacak şekilde tasarlanacak. Zaman mı degişti, yoksa ben de bir sorunmu var anlamış degilim, akşam mesayi bitimi bir şeyler yapmaya çalışıyorum küt havanın soguk oldugu yetmiyormuş gibi birde güneş batıyor. Dünyaya biraz firen yaptırmak lazım işleri yetiştiremiyorum.

Bu sıralar bir arı sevkiyat işi var, arı yüklü tırın yaptıgına bakın, sanki arıcıların işi tıkırında git sen birde kaza yap. Bende arıyı ruşetle nasıl otobüse verecimgim onu hazırlıklarına başladım. Öğlen yemek molasında dibi çürümüş olan ruşeti sağlamlaştırıp altındaki kavaktan kontrayı parçalayarak söktüm. Bütün bir tahta kesip havalandırma deliklerine kalın tel çakarak ruşeti bayağı yola getirdim. Bu sırada daha yemek yiyecez, bu arada akşam mesayi bitimi ruşet hazır hale geldi ama güneşte batmıştı. Ayrıca bizim projeler, ünüversitelerinkine benzemez maşallah tıkır tıkır işlemeye devam ediyor. Nerde kalmıştık yemekte.

Kaç gündür soğan ekmek yemekten iflagımız kesildi. Marangozdan çıkıp bizim cigercinin pardon balıkçı hışırın dükkanı civarında pusuya yatmışım mutlaka biri gelecek bende baskın yapmam lazım, hep soğan ekmek yememeliyim. Çok geçmeden kurbanlardan birisi kapana girdi, dedim sakata gelmeyelim biraz bekledimki sipariş filan verilsin diye. Sonra,
İçeri bir girdim aa Saim abim karşımda abi vay hoşgeldin filan. Sayim abide diyorki buraya gelirken saate baktım senide düşündüm bu evdedir rahatsız etmeyeyim diye aramamış. Abi niye rahatsız etmiyeceksinki, sen yeterki rahatsız et. Çoktan beride görüşmemiştik, ara sıra görüşmek lazım zaten. Bol bol sohbet ettik en çok Oktay ve doktorun kulaklarını çınlatmışız. Bu arada organik asidler konusunda bir çok kişi sıkıntı çekiyor. Meil atanlar var, telefonda soranlar var, msn sen nerden alıyorsun diyen var. Beni bu işlere karıştırmayın benim aldıgım yer doktor::))
Gene geçenlerde Muhteşem abi dediki asitçiye gidiyorum bir istegin varmı. Abi 1 litre al desem hemen alacak. Dedimki formik asid lazım, dediki ne kadar, bende dedimki 5 litrelik bidonlarda varmış onlardan istiyorum. Az bir sessizlik oldu eminimki kitlenmişti::))
Tabi 5 litreyi birden istersen avcunuda yalarsın, buda acı bir tecrübe olarak hafızama kaydoldu.
Baktım doktordan fayda yok dün Saim abiye yolun asitçiye düşerse kargo parası vermeyeyim bana 4 litre formik al dedim. Formiğin litresi 7 liraymış, asetik asidin litresi 4 liraya dedi saim abi. Burada tüm organik asitler var oksalik asidde dahil.
http://www.balmumcukimya.com/tr.asp
Hala organik asit isteyen olursa içimden yüzünüze karşı çok iyi şeyler demeyeceğimi bilin.
Kargoylan tüm asit çeşitleri adresinize bu adres ve telefondan gönderilmektedir. Bu bir reklam ve çıkar amaçlı bilgi degildir, sadece arıcıların çıkarı adına bir paylaşımdır biline.

Ayrıca bana asitçinin kartını getirmiş, dediki senden çok soran oluyordur, iki kart aldım birisi senin. Bu sıralar heklenmeler filan oldu, bakarsın bizide götürürler onun için bir an önce bu haberi sizlere ileteyim dedim, o kadar çok yere çomak soktuk ki sormayın. Başımıza bir iş gelirse bize müstehaktır, hatta az bile diyebilirsiniz::)))
Köyümden haberler var, bir iki seferde sizlerle paylaşılacak.
"organikasittemini" "organikasitciadresi" "organikasitler""organikasidtemini" "organikasidciadresi" "organikasidler"
Asitlerle alakalı hala telefonlar devan ediyor, meil atanlar var. Blogun üstünde sag tarafta konu aradan bu kelimeleri yazarsanız belki bu adrese gelirsiniz diye, kelimeleri tırnakladım.

6 yorum:

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,geçen yıl varroa için ilaç almaya gitmiştim.Klinikte çalışan dediki formic var,alırsanız,kaç lira diye sordum.60 tl litresi dedi.Ozaman nasıl kullanılacağını da bilmiyorduk.Bu sene izmirden 8 tlye litresi geldi.Mukayesesini arıcı dostlara bırakıyorum.Sağlıcakla kalın.

muhteşem turunç dedi ki...

Saim abi hışıra gidecektin madem benden taktik alsana arka kapısı var o dükkanın yakalanmak istemeyenler için:))Ali abi o ne be o ruşeti kav olarak kullan körükte yak çürümüş o be yolda arılar kemirir çıkar onun içinden:))

Unknown dedi ki...

Mavi jeans reklamı gibi olmuş,
Türkiyede neler oluyor corç,
kim bunlar corç,
abi biz çok oluyoruz galiba,çok olmayada devam ediyoruz.

Arıcı07 dedi ki...

Sen işini bilirsin rahat ol.Adam olanlar senden nasibini almayı bilirler.Kolay gelsin.Bu yazı içinde Allah razı olsun.Formik asidi nerden bulacağım diye düşünüyordum.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Ne o,yoksa önceki gün gelenlerden birşey çıkaramadın mı.Üzümle seni geçtiler gibime geliyor.Soğanın cücüğü zenginin,kabuğu fakirindir.Baksana sende cücük yiyenlerdensin.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Vecdi abi ülkemizde fulumetril ve amitraz içerikli ilaçlar yıllardır kullanılmakta. Bana kalırsa arıcılar bu ilaçları bile peş peşe vererek varroaların diren geliştirmesine sebeb olundu. Bu gün Sivastan bir arıcı dediki abi yukarda belirttiğim ilaçları kullanıyordum bide başka şey denedim manyak varoa döküldü dedi.

Bizim soguk bölgeler için en ideal mücedele kış aylarında oksalik asitle yapılanıdır. Kovanda yavru yok, en ideal mücadele yavru yokken olanıdır. Oksalik o kadar ekonomik ve etkilidirki yaz aylarında 20 sefer mücadele etseniz kışın yapılan bir taneyi tutmaz. Ekonomi bölümü ise 1 kg oksalik belkide 10 seneden fazla gider bazı arıcılara. 50 kovana 1 kilo şeker, 1 litre su ve 35-50 gr oksalik yetmekte. Birde oksalik uygulamalarının doz çeşitlerine bakıldıugında bazı karışımlarda ise 1 Kg şekere 1 lt su ve 100 gr oksalik. Gene aynı oranlara 75 gr oksalik koyanda var 50 grda koyan var. En düşük oksalik ise Alman yadaki arıcılarınki.

Muhteşem abi gene gudümsüz gudümsüz konuşma be. Bu ruşetlerin sadece altlarını kavak kontrasından yapmıştım, gerisi çok sağlamdı zamanında. Niçin yapıldığınıda çok kişi belki bilmez, o zamanlar sanal yoktu, ben kendime anaarı üretmek için bu dört çıta alan ruşetleri ortadan bölerek anaanarı üretiyordum. O zamanlkar sadece bölme yapıyor ve 5 günde kapanan memeleri bozup açık olanlardan anaarı bekliyorduk, iyi bir anaarı üretme yöntemidir. Sonralarda larva tranferi çıktı, bölmeler bozuldu işte. İnşallah arılar yerine ulaştıgında mor olursun doktorum ne diyeyimki sana, bir seferde muhalefet yapma::)))


Mehmet harbiden çok oluyoruz::))

Hayati bey artık nereden bulacagım diye düşünme, yeterki iste kapına kadar organik asit geliyor.

Yusuf kardeşim sorma, Yalovadan gelenler bana yaş üzüm getirdiler, kendileri ise duyumlarıma göre bol köfte yemişler.Gerçi köfteylede hiç aram yoktur, buldummu sinirimden yerim sadece::)))