26.06.2009

KARNİYOL ANAARILARDA SON DURUMLAR VE ANAARI KABUL ETTİRME

Anaarı kabul ettirme yöntemlerinin en garantilisi zayıf kovan ve genç işçiler gerekli. Anaarı kabul ettirme yöntemleri o kadar çok ki, elinizdeki anaarılar çok kıymetliyse riske girme şansınız yok.
Resimlerde de görüldüğü gibi hemen hemen tüm işçiler yeni çıkmış. Her kovanda şurup ve kek var. Bu resimlerin asıl yazısı en alttaki yazılar. İşi en garantiye almak için en son çareler. 61 Nolu karniyolumuz çıtada geziyor ama daha yumurta yok.
62 Numaralı saf karniyolum 25 haziran günü kabul edilmiş ve yumurtaya başlamıştı.



Anaarı kabul ettirme yöntemleri. Bir sürü degişik yöntem olsada en iyi yöntem bana göre acemi arılara anaarıyı kabul ettirmektir. Bunu nasıl yapıyorsun diyen olursa genelde bir çıta ful arı kalcak şekilde bölmeler yaparak işe başlıyorum(iki üç çıta arı bölerseniz kesin yarısı eski kovanına dönecektir). Böldüğüm kovana kapalı yavrusu çıkmaya başlayan bir yavrulu çıta verip, sagına soluna birer açık ballı çıta ilave ediyorum. Bir gün böldüğüm arılıkta bekletiyorum ne kadar tarlacısı varsa o gün eski yerine dönüyor. Akşamleyin muslugunu kapatıp serin ve karanlık yere alıyorum,kafeslede anaarıyı kovana bırakıp, iki gün boyunca böyle duran arıdan bir sürüde yeni işçi dünyaya geliyor. Üçüncü günü bu kovanları sehpalara alıp, meme kontrolü yapıyorum, sonrasında ise kafeslerin kek bölümünü açıyorum.Arıların alayı acemi odugundan anaarıyla ugraşacak arıda çok az yada hiç olmuyor diyebilirim. İki gün sonra onlar çıkarmasada ben anaarıyı serbes bırakıyorum. Arıya kek ve şurup veriyorum, gerekirse birazda arının üzerlerine anaarıda dahil şurup püsküttüyorum.



Bu noktaya öyle basit gelmedik. Sıradan anaarı verecek olsanız kesilirse kesilsin deyip yenisini üğretir veya alırsınız. Biz iki yıl içinde Muhteşem abiyle ben eski parayla 4 milyar para harcadık karniyol anaarılara. Yani bir anaarı o kadar degerliki bizim için, kabul ettirmek içinde ne kafalar patlattık. En son geldiğim noktayı sizlerle paylaşayım dedim. Bu paylaşımı yapana kadarda o kadar kayıp verdik ki sormayın. Halada veriyoruz inşallah bundan sonra kayıp vermeyiz. Safların ikisi kabul edildi diğer üçü henüz hapisteler.

8 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Temelin babası Ölünce beni karadenize gömün diye vasiyet etmiş. Gün gelmiş adamcağız ölmüş. Temel almış cenazeyi memlekete gitmiş. Bir süre sonra dönmüş. Arkadaşları sormuşlar yav nasıl vasiyeti yerine getirdinmi? Temel evet demiş. Zor olmadımı? eh bayağı bir telef verdik demiş Temel. Bizde bu işi yapana kadar bayağı bir telef verdik işte.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi bize bir şey vasiyet edende olmadı ama bayagı zor oldu be.
Verdiğimiz telefleri biriken zararlarıda bertaraf etmesini biliyoruz. Diyelimki bir yerlere gittik, mesala zamparalık yaptı tı, yada tatilde şu kadar para harcadık diyenler oluyor. Bizde para harcadık ama elimizde okadar bilgi ve tecrübe birikimi yakaladık ki, tabiki geriside gelecek. Geriden bunlar salak enayi ,hatta geri zekalı diyen desin önemli degil. Biz bir çok şeyi yeniden yazıyoruz, inşallah ta bu yazılım herkesin işine gelecek.

Muhteşem abi sana kim dedi gel beni bul diye::))))

Hüseyin Basri ÇALIŞKAN dedi ki...

Selamlar ALİ abi.. paylaştığınız pek çok konuda sizler kadar açık konuşan hatasınıda söyleyen en önemlisi okuduğunu değil tecrübesini paylaşan çok sayıda insan var ..para zaman emek bunlar harcanılmadan kolayına kazanılan bilgi ancak başkalarının size sundugu onların yaşantılarını görüşlerini içeren yönlendiriciliği başkalarının elinde olan bilgidir. önemli olansa kendi bilgini kendi geleceğini avuçlarına almaktır. bu düzende çalışmalarınızın mükafatını alacağınıza inanıyorum ve sizleri tebrik ediyorum saygılarımla

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Tebrikler bu iş bu sefer gayet güzel oldu kar zarar hesabı bir tarafa bu katkın türkiyedeki arıcılık
sektöründe taktiri hak eden bir ugraş , çalışmalarının meyvalarını alınca başarının mutlugunu beraber kutlarız kolaygelsin
muhteşem beyin yorumuda tam isabet olmuş eline diline saglık

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Hüseyinbasri; Bilğilerini ve tecrübelerini paylaşan o kdar çok kişi bence yok.

Okudugunu baylaşanlarda tecrübe degildir. Okunanların uygulandıktan sonra paylaşılmasında fayda var.

Ben geçen sene bir kütük koydum balkona, kitaplar derki balı olup poleni olmayan kovan söner sönmedi, gene kışın arı petek örmez deniliyordu kış boyu petek örmesi durmadı.

Yazılanların çogu yanlış bunu öncelikle bir belirteyim. Bizim bilim adamlarımızda dışardan yönlendiriliyor bilgiler araştırma ürünü degil kopya. Neden bilim adamlarımız ıslahı kopyalayamıyor, çünkü para emek ve zaman ve üzerinde çalışma isteyen bir iş o kopyalanamaz.

haberdeki 4 milyar ise bazıları bu işi oyuncak sanıyor, sanki bu analar beleşe geliyor zannedenler var, üretmiş oldugum bir anaarıya 30 lira istedigimde oo o fiyata anaarımı olur diyenler görsün diye yazdım. Daha anaarının kalitesini anlayan memelekette insan çok az, buda ileride anlaşılacak, sıradan bir anaarıyı beleşe bile alsanız sizin kovanınızın en az 2-3 yılını yiyecek ve verim alamayacaksınız. Bazıları anaya bakarak kalitesini anlıyor, hiç kimse bunu anlayamaz, anaarıların kaliteli üretilmesini yaygınlaştırabilmemiz için kesinlikle anaarılar tartılmalılardır.

Sonuca gelinecek olursa biz uygulamalarımız herkese göstererek yapıyoruz, hiç bir zaman yalan bir şey yazmadım.Şu an geçis aşamasındayız, bir çok kişide bu geçişimn içerisinde.

Bu aradada özellikle yurt dışına bağımlı kalmak istemiyorum. Bazı şeyleri avucumun içinde tutabilmek için ne gerekiyorsa yapmaya çalışacagım. Blokların içinde 3-4 bloktan başkada öyle ahım şahım bilgi veren yok, paylaşımların içinden işime burada ne yarar diye ara göreceksinki, Emrah Karadeniz bile bilgi verirken diğerlerinde ele avuca sıgacak bir şey bulamayacasın.

Aliosman abi, hayırdır neyi kutluyoruz. Trakyalı yumurta almaya gelebilmek için çareler aramakta, tarkyalıyı al gel, kutlama işinide bir halledelim, hacı abiye ve diğer arkadaşlara selamlar, daha melemen alacagım var unuttu sanmayın::))

Başarı birden olmuyor abi,eşekten düşe düşe bu hale geldik çok şükür.

Hüseyin Basri ÇALIŞKAN dedi ki...

abi yorumunda yazdıklarında haklısın... söz yok yazdıklarını ve etrafda dönenleri, bloğlarda paylaşılanları azıcıkta çarkın kimler üzerinden nereye döndüğünü düşününce tek söz kalıyor geriye haklısın ...... başarılar diliyorum

Unknown dedi ki...

Ali abi ana arılarınız hayırlı olsun,ileride başarılarınızın devamını dilerim.

selamlar saygılar.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey dileğim saf karniyolların kayıpsız kabulü.Yolun açık olsun.