19.04.2009

ARTIK HAFTA SONLARI VE HAFTA İÇİ HEP FUL, YANDIMKİ NE YANDIM::)))

Tahtaları bir halıcı arabasıytla getirdik. Bu sene bir daha bu kadar malzeme alırsam seneyede artık malzeme işim kalmaz gibi.
Bu hafta sonu Sultanbeyli'ye tahta almaya gittim. Bu malzemeler çoktan alınmalıydı bir türlü ucu ucuna denk getiremedik işleri. Bunlar kovan çıtalarının üst eşek dedigimiz parçasıyla çıta alt çıtası yapaılacak.
Tahtacı abiyle bu hafta hiç uğraşmadım. Havaya bakarmısınız peşin satıyorya dedigi dedik. Dediki ne alacaksan al seçtirmiyorum sıradan olacak dedi. Dedim bulduk belayı. Abi tamam dedim sen ver, birine kızmışın hıncını benden çıkaracaksın, ne biliyorsan yap. Sonra yumuşadı onun verdiklerini ben kantara götürürken çogunu başka yere yükledim::))
Aldığım tahta 500 kiloydu. Bir yakınımla gittik tahtaları almaya, oda gittigine pişman. Sana kim dedi benimle gezmeye gel diye. Ben arabayı istedim ,abi çoktan beri görüşmüyoruz birlikte gidelim sohbet edecekmiş::))

Tahtalar kaymasın diye şimdide önden bağlama çekiyor. Doğan SERT; kendisi halı, mobilya ve çeyiz işiyle ugraşır.
Sonunda malzemeleri Cemil ustanın marangoza indirdik. Birazda kontraplak aldım. Trakyaya gitmeden iki anaarı verecegim tüm kovanların arasına 4 mm kalınlıgında. Ortaları büyükçe kesilecek ve tellenecek. Bu aparat yolculuklardada kullanılabilecek.
En son işleri bitirdik saat gündüz üç gibiydi. Hacı abiye dedimki sen evine git bende evime gideyim. Motoru alıp geliyorum. Hacı abi önceden hazırladığım janter ekipmanlarının çıtasınıda götürdü. Çünkü birazdan transfer işlerine başlanılacak.
18 Nisanda dün yapılan tranferlerin büyük bölümü tutmuş. 26 tranfer bir kovana vermiştim, 17 tane tutmuş. 26 tane bir başka kovana verdim,20 tane tutmuş. Bir kovanada 6 tane vermiştim hepsi tutmuş.
20 tutana yandaki tutan 6 taneyide ekleyip ilk defa bitirici kovana verdim. 17 tutana, 9 adet yeni ilave tranfer yaptım. 6 tane tutup alınanada tekrar 6 tane tranfer yaptım. Şu an 70 civarında tutmuş meme var. Hafta sonuna kadar 70 civarı göz arılandırılacak. Peşinden bir tur daha gelecek ve toplam üç turda 200 civarı göz arılandırılacak ve memelendirilecek. Ayrıca 10 gözlü üç adet başka kutum var onları başka işte kullanacagım.
O kadar çok işim varki Allah bana ve tüm arıcılara yardım etsin.

6 yorum:

Arıcı 07 dedi ki...

Sen halledersin sakın yakınma.Keyfin yerindede omdan böylesin.Haydi kolay gelsin.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Yoğun tempoda çalışmanı takdir ediyoruz. Sağlığın etkilememesi dileğiyle.

yalovalı arıcı dedi ki...

millet iş yok diye ağlar buda iş çok diye ağlıyo çalıştığı şurda senede 4 ay :)))

Unknown dedi ki...

Abi işlerinde kolaylıklar dilerim,
Larva transferin de hayırlı olsun,
bol bal yapan ve sakin analar olur inşallah hepsi.

Selamlar saygılar.

muhteşem turunç dedi ki...

200 göz arılanacak ha hele bir beceremede göreyim bak neler diyecem o zaman:))Hoş banada sıra gelmez ama:))

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Hayati bey inşallah halledecegim tüm işleri, yoksa kenarda beni halletmek için başta doktor olmaz üzere bekleyenler var.

Vecdi abi temposuz çalışmak beni sarmıyor. Fakat marangozda bayagı bir toz yutacagım.

Yalovalı o kadar çok cepede çalışıyorumki, hangisine yetişeceksin. Sonuçta böyle fazla işlere atlayınca iş çok oluyor.

Mehmet saolasın inşallah tüm planladıklarımı başarırım. Seneye her şey daha kolay olacak. Bu sene çogu şeyi sıfırdan yapıyorum buda adamı geriyor biraz.::))

Muhteşem abi 200 göz bir ay içinde hepsi arılanacak ve içinede meme verilecek sen rahat ol. Başkalarının yetişemedi sayıyı ben maceraya ayırdım. 30 gözü arılandırıp yeni maceralar yaşayacağım::)))

Bu sene ben degilde başkaları çay demler heralde.??????????