26.03.2009

BAHAR GEL ARTIK, ÇOK NAZ ARICI USANDIRIRYOR

Resimde bir siyah beyaz televizyon trafosu görüyorsunuz. Bir sürü işlevi var. Bir türlü kimseye bu malzemeyi anlatamadım. Tamircilere gidiyorum adamlar acayip acayip suratıma bakıyordular, megersem şimdiki televizyonlarda bu trafo yokmuş. En sonunda bir eloktronik malzemeciye gittim, dedimki cebimdede bir çıtalık tel. Bu teli ısıtacak bir adaptör veya trafo, adam bakıyor olmaz öyle bir şey diyor. Dedimki telvizyon trafoları bu iş için uygunmuş dedim. Adam bir yere baktı uzun zamandır satılamayan bu trafoyu gösterdi o zaman aradığın malzeme bu, bu ne dedim dediki siyah beyaz televizyonların trafosu, şimdi bu ayarda bir trafo almaya kalksan 50-60 liraya alamassın. Kelepir yani::)) Birde ilave malzemeler verdi elektirikçine söyle bunu anlar diye.
Sonrasında bizim belediyemizin en eski personeli elektirikçi "Rasim ÖĞÜTALAN" abiye gittim. Unutmadan bu arada havalar iyi diye üç günlük izine çıkmıştım şapa oturdum gene işler kaldı. Dün aşırı rüzgar, bu gün aşırı yagış ve soguk, yarınada ne olacagı belli degil. Neyse işler önemli degil, Rasim abide işi bir türlü anlamadı o kadar izahtan sonra ölçümler denemeler sanki nükkleer sanral kuracagız. Cebimdeki telite gerdik, deneye deneye en son bir yer hem trafoyu zorlamayacak hemde işi çabuk yapacak noktayı bulduk. Tel kısa sürede elimizi yakmaya başladı.
Sonrasında işin sonuna gelindi, eleektronikç,nin verdigi iki parça vardı, biri bir diyot biride kondanstör. Onarıda Rasim ustam trafoya bagladı bu malzemeler dalgalı akıma dogru akıma çeviriyormuş. Devamlı aynı ayarda güç verecek yani tekleme işi yok.
En son ölçümleri yapıp, tellerin ucunu soyup ikiye katladı ve lehimle doldurdu nedenini sordum. Dediki bu telle temas edecek tel kalın olmalı, yoksa dokundugumuz telde ısınırmış ve trafonun gücü geride harcanıyormuş.Çıkıştaki tel kalın ve dokunulan noktada sağlamlaştırldı lehimle. Rasim ustanın yardımcısı poz verecem derken ustanın elini yakmazmı::))
Nerede antik işler var beni bulur zaten.
Bir antika işte bu gün oldu gene.Zafer abi memleketten geliyor, yoldada beni aradı. Bakanım sana bizim oranın güzel çekme helvamı nesi vars işte, ondan getiriyorum dedi. Bende Asım abiye bu trafoyu götürecektim. Tamama bi müsaitim beklerim diye bizim sahte doktor Cahit'in kebabçı dükkanında çay içiyorum. Zafer abiye dedimki benim evi biliyorsun, deniz bankın köşeden gir diyorum tamam dedi demirbankın orayı biliyorum. Abi demir degil deniz dedim tamam dedi, inşallah bir sakarlık yapmam diyede duyrdu. Bayagı bir zaman geçti telefon çaldı bende karşılamaya çıktım telefonu açmadan. Sokağa bakıyorum kimse yok, telefonu açtım abi nerdesin demezmi, bakanım sapagı kaçırmışım şu an Sultanbeyli'deyim::)))
İnşallah evine varmıştır,yoksa sınır kapılarını tutsak iyi olacak, bu arada helvada gitti::)))
mar 25 de ancak 10-15 kovana bakabildim,bir sürü iğne yedim ve arılıktan çıkıp eve geldim. Balkona çıkıp, kütügüde bir açayım dedim. Anlayacagınız kütük daha ölmedi. Hayırlısıylada bir baş göz etseydik.
İnvert bidonu hemen kütügün arkasında, yeniden doldurup kapattım. Kütük resimleri 25/03/09.
Baktım zafer abi gitti, bende asım ustamın yanına gidip trafoyu hallettikya. Hafta içi bayagı bir anaarı kutularının tellerini takmıştım. Birde peteklerini takalım hazır trafoyuda deneyecezya. İlk petegi tam ortadan iki kestim.
Düşündüm en ekonomik bu şekilde işin içinden çıkılıyor.
İkiye böldüğüm petegi daha sonrasında 6 parçaya ayırdım. Yanı standart bir petekten altı tane kutu çıtasına petek çıkıyor hemde firesiz.
Mis gibide bal kokuyordu, birden nektar akımında kovanı açtıgımdaki kokuları hatırladım.
Geçen sene paralel tek tel kullanmıştım pot yapmıştı. Bu sene dikine iki tel çektim süper oldu. İnşallah standart çıtalarımada böyle dört tel takmayı düşünüyorum. Bu sistemde petek kırılacak diye sorun olmaz. Esneme alanı kalmıyor.
Trafo bu çıtaya göre çok güçlü ama sorunsuz işi hallettim. Yakında metro kovanları faliyete geçiriyorum. Petekleri her traftan biraz mini oldu ama ne yapayım. Firesiz böyle oluyor. Çok yakında örülmüş ve yavruları atılmış olarak görecegiz bu ham petekli çıtaları.


Bu sene bahar o kadar nazlandıki hiç sormayın. Fakat hava açar açmaz arılar coşacak. Belkide ilk defa bu sene bahar balı alabilecegim. On güne kadar bir çok arıma kat atılır. Hazır örülmüş petegim olması büyük avantaj. İlk etapta 40-50 katlık örülmüş petek hazır, örülü petekleri kovanlara verikende ham petekleri birer ikişer ilavelere yetiştiririm inşallah.

4 yorum:

yalovalı arıcı dedi ki...

bizim kullandığımız trafada bilgisayarın güç vericisi.o kadar dil dökeceğine söleseydin bizim burda hazırı satılıyor o tel ısıtıcının.neyse güç olmuş ama iyi olmuş çok pratikleşecek işlerin.birde telleri takarken tellerin uçlarını bağlamaya çok uğraşıyorsun.resimde görülen o ki sen hala tel uçlarını dolayarak sabitliyorsun.bu işin en pratik yolu bir zımba makinesi alıp tel uçlarını çıtaya ikişer zımba ile zımbalamandır.teller hem daha gergin olacak ve en azından bir teli dolayıp bağlayana kadar bu şekilde 5 çıtanın telini zımbalarsın.
benden tavsiye:))

eğer detaylı görüntü istersen daha önce bakmışsındırda tekrar bak bloğumdaki kendi videolarım bölümündeki petek takma videosunu izle.:))

Unknown dedi ki...

bakanım antika trafo hayırlı uğurlu olsun bahar geldi biloma daha sabırlı ol helva işine sıra gelince nesibinse ulaşır sana değilse elden ne gelir. hey bakanım ağzından yel alsın ölmedi ne demek sendemi olmesini bekleyenlerdensin yoksa ölmesini bekleyenler bence avucunu yalayacaklar. kulüçkalığa temel petek vermiyecenmi hiç eh hadi hayırlısı metro kovanda tarıh belirlendiya demekki metro yaya inmek için seçimlerin bitmesini bekliyordu hayırlı uğurlu olur inşallah

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım .

Anlaşılan sende bit pazarına nur yağdı diyenlerdensin.Halbuki biz seni teknolojiye ilgili bilirdik.Makinenin hazırı varken bunca zaman kaybetmek niye.
Arıların iğneledi diye üzülme.Eminimki onlarda seni sezona hazırlıyorlardır.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yalovalı bu hazırlarına benzemiyorki. O kadar bunu ayarlamaya ugraşmışım, hazırını al kenara koy kıymetini kim bilirdi. Hemde hazırları bu kalitede degiller.
Tel tutturma konusu elle olması gerekiyor, malzemeler 4 mm le 6 mm arası tahtalardan çıta olurşturulmuştur. Sdandart çıtada zınba teli kullanılabirlir.

Asım abi herşey nasip işte, helva yanımızdan uçup gitti.

Yusuf malzemenin hazırı bu kadar kelepire degil onuda hatırlatayım::)) Teknolojiyle o kadar yakın markajda degiliz bunu ilerde göreceksin. Bazı şeylerin hazırı olmadanda işlerin nasıl yapıldıgını inşallah hep birlikte görecegiz.İğneleme arılarla alakalı degil ben ve hava durumuyla alakalı. Kovanı zamansız açarsan , karşı taraf geregini yapacaktır.