7.02.2009

İNŞALLAH HAVALAR UZUN SÜRELİ BİR DAHA BOZMAZ

Dün arılığa bir göz attım.Arılar güzel uçuyordu ve polende getiriyorlar. Kovan önlerinde ve musluklarda olumsuzluk görmedim pek ölende yok bu aralar. İnşallah havalar bir daha uzun süreli bozmaz. Sadece iki kovana bakma zamanım vardı ve iki kovandada yavru var.Niyetim bu gün bakabildiklerime bakıp birde şurup vermekti olmadı.Hava düne göre biraz sogudu ve yağmur yağıyor ara ara.

Bu son baharda riziklolu kovanlardan biriydi, sardığımda yavruluydu bir çıtası, şimdi iki çıtası yavrulu.Sanki kış boyu yavruyu hiç kesmemiş.


Bu resimdede genç işçi arı yatagından çıkmak üzere.Antenleriyle etrafı kolluyor.
Madem yavruyu seviyorsun hazır birde açmışız invert şurupta var.Hemen bir yemlik getirdi hacı abi, fulledim gitti.Bu kovan aşagıdaki kovanlardan birisine aktarılacak.Kutulara çıta üretecek kovanlara silkeleyecegim arılar genç olmalı. Yaşlı arısı olan bir kovanı silkeledim diyelim.Aynı kütükteki gibi yavrusu balı poleni elinden alınmış olacak. Birde yaşlı arı olursa hiç bir icraat yapmadan ölmesinler.
Bu kovanların anaarıları hazır::))

Dağ tipi kovanlarımın anaarılarını İstanbul'dan yaşlı ve saf bir arıcıdan aldım. Bana anaarıları sattı ya kendisi çocuklar gibi sevinmekte. Bu yaşlıları sevindirmek ne kadar kolay. Anladığım kadarıyle de yaşlılar biraz saf oluyorlar, anaarıların ödemesini harman da olacak dedim kabul etti.
Arıcılıgın harmanımı var::))


Neyse, konu dışına çıkmışız.
Konumuz bu dağ tipi kovanları bir an önce arılandırıp, müthiş bir besleme yaparak kutuların işçi arısını, balını ve yavrulu çıtasını karşılayacaklar. Dağ tipi kovanın kapasitesi 20 çıtalı olup, katların konmasıyla 40-60-80 çıtada çalışacaklar. Burada hedef kutuyu degilde bu kovanları besleyip, hazır çıtaları kutulara aktarmak.

Dağ tipi kovanların giriş delikleri sizce çok veya fazla gibi gelebilir. Bu tip kovanların ısısı diger kovanlardaki çıta dizilimine göre çok sıcak olacaktır. Nedeni çıtalar girişe paralel, böyle oluncada bu kovanların sogutulması yada istenilen ısıda tutulması daha zordur. Çıtalar girişin dikine olsa sorun daha kolay giderilir. Onun için kovana çok delikler deldim.Zaten anlatmak istediğimide çok kişi anlayamadı ne yazarsam yazayım.


İnşallah havalar uzun süreli bozmaz. Uzun süre bozarsa ayvayı yeriz herkesin haberi olsun. Civar illerdende soruşturuyorum herkesin kovanında yavru faliyeti başlamış. Bazı yıllarda mart ayında kış yeniden geri gelir.Resimerin alınış tarihi 6/2/09.

6 yorum:

muratakın dedi ki...

Sayın Ali Türk:
Yaşlı bir arıcıdan ana arı almışsınız kokusu sonra çıkacak gibi geliyor
Haydi hayırlısı.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

bak yaşlı diyorsun bende alınıyorum haaaa.
Belki sana anı arı satan zatımuhteremle aynı yaştayızdır.

sonra yaşlılar Muhteşem olur .:)))

muhteşem turunç dedi ki...

Ali abi gebzede harman ne zaman oluyoru:)

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Murat abi bu işin kokusu çıkmaz şimdilik, asıl koku tahsiltta olabilir::))

Zafer abi niye alınıyorsunki, sen birne veresiye anaarımı sattın::))

O zatla aynı yaşta olman beni pek ilgilendirmiyor. Sendede anaarı varsa ilğilenebilirim, harman sonu hallederiz.::))

Muhteşem abi, harman zamanını karıştırma. Her şeyin zamanı oldugu gibi harmanında zamanı var. Hani ekini yolup bir boşluga yığarlar, sonrada düven sürülür, düvenide genelde öküzler çekerler bazısı atlarada çektirir, daha sonrasıda tınas atılır yaba diye bir eletle, sonrasında taneler ve samanlar ayrılır. Zamanı gerlince bunları gözlemle::))
Gözlerinde problem varsa karışmam ona göre.

BÜLENT KINALI dedi ki...

ALİ ABİCİM, senin karniyol yumurtlamaya başladı.bugün kontrol ettim önlü arkalı peteğe 60 civarında yumurta atmış.şimdilik haberler bu kadar.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Bülent aman dikkat et,gerçi sendeki melezdi.Dünden beri sinir oluyorum, nerde kazma var beni buluyor, acayip üzüldüm. Karniyoların biri daha gitti.::((((

Sonuçta ne desek boş, her şey olacagına varıyor.