22.02.2009

ÇOK ŞÜKÜR SEZONU AÇTIM

Nedense benim mesayiler bittikten sonra hafta sonlarına kış geldi. Bu gün yapacakta iş yoktu, İsmail geçenlerde Almanyadaydı biraz sipariş vermiştim hem onları alayım, hemde bir gezilerimize bir başlayalım dedik.
Sezonu Görele pidesiyle açmış bulunuyorum, hayırlı olsun::))
Vaktimiz vardı İsmailin arılıga gidip bir tur attık. Geçen sene sonu İsmaili nasıl bıraktıysam öyle duruyor. Demiştimki şu kovanları az az arala. Hala yapacam diyoru inşallah yapar::)))
Havalar iyiyken bazı arılara şeker damlası denilen hazır invert şeker almış, hani şu baklavalara konulan hazır şuruptan vermiş bir posta. Daha tenekeninde yarısı duruyor havalar musade etmemiş. Birde İsmail yanlız birisi tek başıma iş yapmak içimden gelmiyor dedi, tabiki gelmez bul bir hacı::)))
Bir kaç kovanda böyle çok arı ölüsü vardı. Bende böyle bir kovanda olmuştu açıp baktıgımda yalancıya kaçmıştı. İnşallah burada sorun olmaz. Sonrasında Almanya'dan gelen karniyolun öldügünü haber yapmıştı. Çıtalarını göreyim dedim. Ben son baharda bu arıya iki çıta bal verdim ve arıda iki çıta yavru vardı. Dedimki bu kovanı buradan götür ve aşırı yükleme yap ve çıtaları bloke olsun. Karniyol denilen arı, bazılarına göre dünyanın en hızlı gelişen arısıdır ve boş bir yer bulursa bu arıyı durduramazsınız. Bir yazı yazmıştım ya arınıza hakim olacaksınız yada arınızın mahkumu diye, arıya hakim degilseniz başına her türlü iş gelebilir. Yazık oldu ne zorluklarla gelmişti. İsmail beni güldürdü, diyorki iki çıtayla kışa girdi, dört çıta ölüsü vardı.
Arı ölmüş bitmiş hala yavruya devam ediyor.::((
Baktık arılıkta durulmuyor, o sogukta gidip gelen tek tük arılar vardı. Dogru bir şeyler atıştırmaya. Meşur Görele pidesinin tadına bakmaya gittik.
İsmail' e sen fazla yeme dediysemde benden fazla götürdü.
Pidelerin yanında ayriyeten terayağı var küçük küçük. Sıcak pideye sürüyorsunuz. Birde buradaki tüm malzemeler Görele'den geliyormuş. Pide harika, birde hamuru ince her tarafı sanki lahmacun hamuru gibi işte. Yani gezilerimizde gereken yapıldı.
İsmail bir arı kaçıran birde çıtaların altına takılan saç parçalarından hediye etti. Kovana taktıgınızda çıtalar çok rahat kayıyor.
Anaarı üretiminde bu parçalar rahat kullanım sağlıyor. Sadece bizim gibi magazincilerde vardır, ticari anaarı yetiştiricileri hala kendi döktükleri memelerde anaarı üretmeye devam ediyorlar.
Bu ise janter denilen kutu. İlerde doktor gibi göremediğim zaman lazım olur diye alıp kenara koydum.
Cumartesi ise marangozda çalıştım, tabiki saat birde gidip akşama kadar 400 çıtayı biraz yola getirdim sayılır. İnşallah bu hafta sonuna kadar metro kovan ve kutularımın çıtalarını kenara koyup, yeni kat ve çıtalarına başlayacam. Bu arada cumartesi Cemil ustayı bıktırana kadar hamsiyle besledim, balıkları bitiremedi pes etti::))
Acayip sinir bir şey, uğraş uğraş hepsi bu kadar.
Kendi kendime dedimki hafta sonu soğukta olsa arıları açıp invert şurup verecegim diye naylon poşette almıştım. Bu seferde hafta sonu kar yagdı. Korkum şuruplarım bozulurmu diyeydi ama rahatladım. Tam olmasada şu çevirici çok iyi oldu. Amerikadaki arıcının siteyi bir çevirip baktım, gerçi oada gıcıklık olsun diyemi gooledemi bir acayiplik var, inverte ters şurup diyor. Benim asıl ögrenmek istediğim süresiydi, adam altı ayda kullanın diyor ne güzel. Yani birinin dedigi gibi invert sirke olmayacak.
Bu Amerikalının invert tarif eden yazısıydı.
İki akşamda yaptıgım invert şurup, iki tenekeden 32 litre, kiloya vurursak ta 40 kg invert şurup. Bunlarda arılığa aktarılıp kovanlara verilmeyi beklemekteler. İnşallah havalar kısa sürede açar. Ayrıca bu yazılarımızı arı yemi üretenler dikkate alıyorlardır, hesaplı olmadıgında arıcı kendi yemini kendisi yapar.
İki sene önce aynı şeyler asidler için yapılmıştı. Daha düne kadar yırtınanların hepsi şimdi asitci oldular. Hemde organikci be::))))

10 yorum:

UĞUR GÖK dedi ki...

Afiyet olsun abi.
Yeni sezonun hayırlı ,bereketli olsun .(yemek sezonu mu yoksa arı sezonu mu resimlerden tam anlaşlmıyor ama) şaka bir yana takipteyiz

Unknown dedi ki...

abi allah sayılarını artırsın bereketli olsun

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Şükrü KOCA dedi ki...

Abi ben başlığı görünce arıların bakımlarını yaptın ya da bir yerlere taşıdın zannettim. Daha yazılarını yazmamışsınız ama galiba yemek sezonu açmışsınız. Zaten bir bakan açılışı yemekle yapar. Sezonu yemekle açmışsınız inşaallah sezon hep bereketli geçer. Hem yemek açısından hem bal açısından.
Saglik ve selametle kalın.

muhteşem turunç dedi ki...

Ya allah senden razı olsun benım gecen senekı jenter gıttıydı ya bak yenısı geldı senın gözler bozulana kadar bana ver onu:) Ayrıca ben ortağı kollayıp duruyom cok yemesın dıye sende ye bakalım bensız bensız:)

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Ugur sezonu açtık işte nasıl istersen öyle anla::))

Asım abi neyin sayılarını kastettin, dua da net bunu belirmen lazım, ne bu yarım yamalak dua olmaz::)))

Şükrü hocam bu sıralar kafamı bozanlar oldu. Bazı arkadaşlarımızın gezi adabına uymadıklarını görüp, onları uyardım ne nasıl gezilir şekilde tarif edilmiştir.

Muhteşem abi kusura bakma, daha önce bir alış verişimiz oldu. O zaman sen bana çok insaflı davranmıştın dimi::))

Yok öyle elinle janteri ver sonra git o sahıs seni keklesin dimi::))

Yemekler süperdi, sensiz boğazımdan zor geçti bunuda belirteyim.::))))

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Ali Abi sezonu açmışsın,hayırlı olsun.Bize verdiğin bu eğitici bilgilerden sonra acaba diyorum biz de senin lahmacunları şey pardon arıları bir baksak mı diyorum.Ne de olsa boynuz kulağı geçermiş derler.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Janter,hayırlı olsun.Janter videosunu bekliyoruz.

Unknown dedi ki...

ziyaretlerinin sayısını be :))

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Asım abi konuşma konuştukça sıra sanada gelecek, denetlerim seni görürsün gününü::))