26.12.2008

ARICILIKTA BİR BAŞKA SORUNDA PAZARLAMA

Bu arada inverten şurup ve mahvolan arılar bu linkte,iyi bakın.::))


Gebze'nin Tepemanayır köyünden Cemalettin abimiz.Kendisi Gebze belediyesi emeklisi.150 Kovan civarı arılı kovanı var.Bu gün cuma çıkışı standına uğradım.Sorunu balları pazarlayamak.Herkesin derdi bir başka, kimisi arıcılık yapar yemeye balı olmaz,kimisi balı olur satamaz,halinden menmun arıcıları ne zaman göreceğiz bilmiyorum.Tabi bende bu arada balları stoklayanlardan biriyim,satılmıyorsa stoklayın::)))




Ama tam emekli işi, hem arıcılık, hemde bal satma işi ha::))
Tabi arıcı arıcıyı nerede bulacak, aylardır görmediğim Bayburt'lu Ömer abiyide stant başında görmüş oldum.Ömer abiyi uzun zamandır görememenin sebebi arılarını Kızılca köye kestaneye götürecekmişti, gidip yeri ayarlamış, gelip o akşam evinde bir yatıyor.Bir daha üç ay sonrası kalkmış.Geçmiş olsun dedim kendisine,şimdilik tedavi devam ediyormuş ama hala tam teşhis konamamış.Allah yardım etsin.
Bal tezgahında ne tür bal isterseniz var.Çiçek bal çeşitleri,kestane,karakovan usulu üretilen,yeterki bal almaya karar versin sevgili vatandaşlarımız. Anzer balı bile bulunur.

Bu arada Beykoz ziyaretimizde bize Aziz Mumcu birer kavanoz bal hediye etmişti.Doktorum ne yaptı bilmiyorumda, bendeki çam balı nasıl oldu anlayamadım efsaneleşti. Bal efsaneleşirmi bir bakın. Benim hatun babasına biraz bal götürmüş hediye gelen çam balını nasıl anzer balına çevirdilerse,hemde anzer balı diye .Halada anlamadım ama hiçte bozuntuya vermeyip,ayrıcada bende anzer balının çok şifalı oldugunu anlattım ne yapayımki:::))))

Arıcının kendi kafasına göre yaptığı çıta ve mumunu da arılara ördürdüğü petekli karakovan balı.
Herkese Allah bol paralı müşteriler nasip etsin.

2 yorum:

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Ne yazık ki güzel yurdumda üreticinin elinden tutan yok sadece aracı sahiplenilir türkiyede de bal satışı tekelleşmiş görülüyor. sen en kaliteyi üret satamazsın işi bilen yok satar yetmez ithal eder yine satar birliklerde seyreyler üretende sitresten kahrolur vaz gecer .
LANET OLMAYACAK İCİMDEKİ VATAN SEVGİSİ BU MİLLET İÇİN YİNE ÜRETECEĞİMMM

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

İranlı Ahmet kardeşim teşekürler,sende bir doktor bulursun ne yazmış bu diye tercüme ettirirsin.


YORUMA YEN TERCÜME GELDİ::))

sevgili ali turk sizinle arilar hakkinda bilgi alis verisi yapmaktan memnunluk duyucam...elinde arilarla ilgili yaptiklarini iceren cd veya baska bi sey varsa bana yollarmisin .. adida ahmet mengari irandan it.l



Ali Osman abi üretim artması gerekiyor.Az üretimle yüksek para kazanmaya çalıştıgımızdan sorun çıkıyor aslında.Buda hemen olacak iş degil,arıların iki kat kuluçkalık,iki katta ballıklı olması lazım.Yurt dışındakilerin üretimleri bu yüzden yüksek.

Tabi 5 çıta arıyada üç kat vurulmaz,bunun için köklü degişiklikler yapmalı arıcılar artık.