28.12.2008

ANAARI KUTULARINA, BAŞLANDI BAKALIM

27/12/2008 Cumartesi günü. Cemil ustanın marangozdayım. Anaarıların kutularına başladım.Bir sürü malzeme almışız genede yetmedi.Öğlenden akşama kadar bir tarafına planya atıp,birde boyladım parçaları akşam olmuştu,karanlıkta çıktık marangozdan.Yarına çıta yerine lamba ve ara parçalar biçilecek.



Yerdeki parçalar ara ve kafaya gelecekler,16 x 20- yada 20 x20 oldumu yetiyor.İşin garip tarafı kutuların alt tahtasını hesap etmeyince malzeme yetmedi.::((



Yanlardan çıkan bayagı bir parça var bunları kutulara geçmeli kapak yapacağım.



Bu posta biçilen kutu sayısı 60 adet,üç bölümden oluşuyor.Sağ sol ve ortadan çalışacaklar.Bir kaç tane 10 bölmeli yapmayı düşünüyorum.Bu onluları diğer kutulardan aktarılacaklara ayıracam.Birde ilk etapta yan yana kaç tane girecek onuda görmek istiyorum tabiki.


Bunlarda baharda faliyete geçecek,dağ tipi denilen kutuların çıtalarını örüp ve yavruların ilk basılacağı kovanlar.Üç adat biçtim 20 şer çıtalı,katlı şekilde 40 ar çıtalı oluyorlar.Bir tane elimde faal var.Dört tanesi faliye geçtiğinde beslemede yapmayacam kutulara,bu kovanlardan yavrulu ve ballı dolu çıta tranferi düşünüyorum.Metro kovan.






2 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Yandın be Ali abi Osman abi tahtaları bitirmiş altlar açık kaldı:)) Ayrıca Cemil usta dükkanı sana devretsin nasılsa iş yapmaya fırsat bulamıyo kutu yapmaktan:))

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi, harbiden tahtalar yok olmuş,birde geniş tahta birikince bize haber ver diye hurdacıya telefon falan vermişler.Biz öylemi yaptık,bunlar profosyenelliğe aykırı hareket etti bence.

Ayrıca Cemil ustatıyı karıştırma.Sen arapçaya iyi çalış,yanlış tercüme etmişin,Iraktan yeni tercüme geldi.İranlı senin dediklerin biraz fazlası diyoru::))