21.11.2008

HAFTA İÇİNDEN NOTLAR

"Dr.İsmail Demir".Bizim 18 yıllık aile doktorumuz.Çocuklarımın İsmail abinin ellerinde büyüdü.Yeni Dr.Muhteşem abiyi tanıyana kadar hiç bir sorunum yokken,şimdi her tarafım tutmaz oldu desem ne dersiniz.İlaç veriyor daha beter oluyorum,baktım olmayacak doğru eski doktorum İsmail abiye kapağı attım. Tepeden tırnaga bir muayene etti dediki cigerlerin fıstık gibi tansiyon normal kalpte bir şey yok.Sana ilaçta yok güle güle dedi.Bizim yeni doktor içinde daha o dünkü doktor demeyi ihmal etmedi.ne demekse artıkın::))
İşleri dolayısıyla eski hacı Gebze'de.Gelmişken kovanlarımıda alayım dedi.Bende yeni hacıyı aradım geliyoruz diye.Şu duruma bakın,arılığa yabancılar giremez deyip,hacıyada siz buyurun dedi.
Hacı abinin yigenlerden biri kovanları yükledik ve poz alacaz hacılar nazlı bu aralar.
İlerde arıcılarımızın sürekli kullacakları asidlerden biri olan tartarik asid.Piyasadaki bilinen adı ise "tartar kreması"("tartarikasid")
Tencerede şu an 6 kilo şeker ve 3 litre su var.Bu oran bire bir şurup demektir.Şurup kaynamaya başlayınca iki çaykaşıkğı tartar kremasını attım.Birden bir köpürme oldu,demekki ilk çok hızlı bir reaksiyon oluyor sonra o köpürme olmuyor.Sonra kısıkta 20 dakika kaynattımKarşı duvardada hassas derecemiz var ama şimdilik işe yaramıyor,şurubun altını kapattığımda ölçüm yaptım,derece 104.2 di.
Bu şurubun en büyük özelliklerinden birisi boş vakitlerinizde hazırlayarak kenara atmanızdır.En az 6 ay bozulma olmuyormuş,daha önceden hazırladığımız şurupları bir kaç günde kullanmadığımızda eşkime oluyor.Yerinize göre istediğiniz miktarlarda yapabilirsiniz,bal tenekesinde bile ağzı açılarak daha yüksek oranda üretilebilir.Zorluğuda invert şurubun bence kalmadı.
Depolamak için en ideal kap ise parasız temin edilebilecek su bidonları.Doldur doldur at kenara.Bu sene şurup işini biraz geç öğrendik.Seneye çok işe yarayacak.
Beykoz'dan Sayim Gürel cep telefonuyla bu resmi metro gros markette çekip bana yayınlarsan bazı arıcılara iyilik edersin dedi.Az arısı olanlar yada şurup yapma imkanları olmayanlar bu malzemeyi kullanabilir.Yazı tam okunmuyor ama invert yazıyor dedi.Fiyatıda 18 litresi 45 ytl.Heralde bu malzeme tatlılarda kullanılıyormuş.Ama fiyatı arıcıların kendi yaptıklarından pahalıya gelir.Açıklamasında diyorki litredeki kuru madde oranı %65 miş.Yani şurubun litresi size 2.5 ytlye gelir ve içindeki şeker 650 gr.
Trakyalı Şenol'un sandık haberleri vardı yılan hikayesine dönmüştü.Benim kapaklarda Birezilya pembe dizilerine döndü::))
Hafta içi hacı abi kapaklara el attı,akşama kadar bir günde yaptığı iş 21 kapaga üst kontra çakmak.Akşam paydostan sonra gitmesen bitmeyecekti 21 tane.


Şimdi saclama işlerina başladık,inşallah 2008 de biter ne diyeyim böyle giderse zor be.

Not:Emin Benli abimizin babası vefat edeli bir hafta olmuş.Kendisine baş sağlıgı ve Allahtan sabırlar diliyorum.Bu arada dünden beri kendisine ulaşamadım.

Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu , açıldı.
http://www.aribakani.com/forum/

4 yorum:

Büyükdereli Ayhan dedi ki...

Muhteşem beye haksızlık yapma . Gün olur devran döner. Yine onun eline düşersin .Ozaman neler olabileceğini düşünmek bile istemiyorum .
Selamlar

muhteşem turunç dedi ki...

Bu Dr İsmail bey işi biliyor helal olsun adama:)) Temelin mezar taşında "BİR ŞEYİN YOK DEDİNİZ BANA İNANMADINIZ NE OLDİ" diye yazıyormuş nerden aklıma geldiyse:))

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Ayhan abi zaten elimden kurtulmasın diye İsmail abiye git diye o söyledi.



Muhteşem abi hemen kıvırma öyle,aman ismail abine git diyen sensin.Bak başına bir iş gelip kendini hocalara teslim edersen çok üzülürüm demiştin unutma::))

Amatör dedi ki...

Slm ali abi mehmet yüksel sitesini erişimi açmış ben bugün gördüm.
Başta mehmet yükseli ve sizleri çok teşekkür ederim.