31.10.2008

PÜRENE YAVAŞ YAVAŞ VEDA EDİYORUZ,HOŞ GELDİN KOCAYEMİŞ

Her hafta gittiğimde aldığım resim bu sefer soldu.Hala yeni açan püren olsada artık arılar kocayemişe gidiyor.
Son baharda arıcılık ve nektar kaynakları marmara bölgesinde bitiyor.
Pürenden sonra kocayemiş devreye girdi.
Şimdi ege bölgesinde çam balıyor.
Çok güzel nektar geliri vardı,tören sonu gidince hiç bir iş yapamadım sadece seyrettim.Resimleride kaliteli çekemedim.Çünkü güneş yatay olunca resimler güzel çıkmıyor.
Erken açanlar meyveye bile durmuşlar.
Arıların uçması süperdi ama son bahar uyuşuklugu hakim tüm kovanlarda.Arı uçsada kışın gelecegini sanki hissediyor.İşten ballı gelenler girişe konamayıp yerlere konuyor.
Sadece bir zayıf kovanı aralayıp bakabildim güzel ağarma vardı bu kovan dört çıta arısı ancak var.Bu hafta sonuna tüm kovanları gözden geçirip notlarıda almalıyım artık.
Arılarım tamamen eski nesli temizlemiş görünüyor.Bu görüntüler genelde baharda olurdu.
Şimdiki çıkan arılar kış arısı olacak, kışı ne kadar genç arıyla geçirirsenniz baharada o kadar güçlü arıyla çıkarsınız.
Kovan içindeki arılar bizi bahara taşıyacak gençlikteler. Trakyada bir sefer varova ilacı verdim.Bir daha veremedim bal olur diye sağımlık bal olmayacak,ama arılar çok rahat kışlıklarını çıkardılar.Sadece güçlü kovanlardan yedege çıta bal çekebilirim.
Bir kaç poz böyle yakalayabildim.Şimdiye kadar farketmemişim kocayemişten arı polende topluyorlar. Bu çiçeklerin bir başka özelliği hava yağsada nektara bir şey olmaz.

Bu hafta erken gideriz kısmetse güzel kocayemiş resimleri çekerim.Her taraf bembeyaz olmuş.
Arıların etrafı nasıl pürense,şimdide kocayemiş dolu.
Resmin solunda arılarım,kısmetsede artık bu güzel günlerden sonra taşınma vakti geldi sayılır.Artık bir daha hava bozarsa açmayabilir.

Kocayemişten görüntüler.
Son çiçekler,desem olmayacak havalar acayip oldu.Bahara dönecek böyle gidersek.Yazıyı yazdığımda saat dörtotuzdu ve Gebze deki hava sıcaklığı 21 derece üstü.Bu sıcaklar aslında iyiye alamet degil.

Not:
Arıcılık bilgi paylaşım forumu ve arıcılık bilgi merkezi.
http://www.aribakani.com/forum/


1 yorum:

erbabarici dedi ki...

SELAM ali bey!!
Arıların sağlıklı,ürünün bereketli olsun SELAMLAR.