26.10.2008

İSTANBUL'DA EHLİYET SINAVI VE ARICI ZİYARETLERİ

İstabul a gitmek için sabah saat altıda kalktım.Genede acak saat ontuzda sınavın yapılacagı okulda olabildim.Birde tranvaydan indikten sonra taksiye binmesem yetişemeyebilirmişim.Sınavda tam bir despotizim vardı.Konuşma,sorma bakma,diyaloğdan kopuk birisi herkesi yasaklarla etkilemeye çalıştı ama sınız hababam sınıfını geçti.Ben bir ara dedimki hocam anı olarak şurda bir fotoğrafımı çekermisin::))Adam çıldırdı dedi o makinayı nasıl buraya soktun dedim cebimdeydi ayrıcada makina yasak degil.Telefon yasaktı onu aşagıda bıraktık ya.Foto çekmedi,hain sınavcı,kırkdörtbuçuk yaşımızda sınava girdik bizi anısız ve hatırasız bıraktı.Anılara ve hatıralara yasak dedi.Belkide burada terör estiren öğretmen evinde karısının yanında süt dökmüş kedi gibir,hemde kesin.
Sına sonu Murat Çakır ı aradım terminalden,abi ben gidiyorum diye.Oda dediki abi işin yoksa gezebiliriz dedi.Benimde işim yoktu öğleden sonra bayagı gezip ziyaretlerde bulunduk.İlk beni aldıktan sonra arılarının oldugu yere gittik.Kovanları sıkıştırmış sayılır,bir kaç kovanı açıp baktık peteklerde agarma vardı.Bir kovanada şeffaf örtü kullanmış yukardan bakmak için.Şimdilik arılar burada,daha sonra burasının karşısına alacakmış.

Çok engebeli bir yere koymuş kovanları ama bayagı çalışkan bizim Büyük Şef.İyiki gecekondu yapmak bu sıralar yasak ,yoksa burasının halini düşünemiyorum.

Bu arıların en arkasında Murat Çakır kardeşimin arıları var,çok az gözüküyor.Bu resimde ağaçta bir ruşet var.Yaklaşık 15 gün öncesine kadar bu arılıkta oğul çıkıyormuş sürekli.Bazı çok bilmişler ikişer çıta arı bölmüş.NBölünen arılar ne kendisini koruyabilir nede kovanını,yağmalanan açlıktan kovanlarını terk edip mekan arıyormuş.Karadenizliler bu oğullara göç oğulu derlermiş,bence yanlış açlık ve çaresizlik oğulu olmalı.

Arılıktan bayagı bir resim aldıım,ama tüm arılık bir resme sığmıyor.Alan resim çekmek için yetersiz.Buraları gezerken Mustafa abiyi aradık çatı yapıyorlarmış.Bir kolay gerlsin demeye gitmiştik.

Çok kolay geldi,sofranın içine düştük desem yalan olmaz.Tesadüfün böylesi zor görülür.Hemen ısrarları kırmayarak sofradaki yerimizi aldık.Allah bereketini artırsın yeniden yememide nasip eder inşallah.Nimetlere şükretmek lazım.Şaka bir yana,Kuran'da bir cümle vardır.Yaratıcı derki "Şükrederseniz nimetimi artırırım"Çok şükür Allahım.Mustafa Kabaoğlu enterasan biri,eski bir öğretmen ve müdür olması olayları geniş objektiflerden bakarak çözüyor.Hoş görüsü çok fazla ve paylaşım ikram sahibi biri Allah daim etsin.

Yemekten sonra iş zamanı,herkesin işi ayrı.Adem abiytle Osman osb kaplıyorlar çatıya ve iş tehlikeli hiç bir önlemleride yok.Allah korusun,ama önlem almak şart.

Mustaf abi her zamanki güler yüzüyle aşagıdan vinle çektigi malzemeleri sırayla kime aitse ekiplere dagtıyor.Bu gün olmasada yarına çatı biter.Bu seferki uçacak cinsten degil.Demir iskelet bina tavanına monte edilmiş.Bu çatı uçarsa istanbulda artık çatı kalmaz.

Aşagıdan seyretmesi bile insana korku veriyor,yerden 6 kat üsteyiz.İnşallah kazasız belasız biter.Bu aradada yamur hızını kesiyor artırıyor.Birde biz şefimle çalışmayıp magazincilik yapınca ayak bagı oluyorduk.Dedik biz gidiyoruz kolay gelsin,ve ayrıldık.

Son durağımız Enver Sarıoğlu,kendisi bizi karşıladı daha yerimize oturmadan hadi yemek yemeye dedi.Enver abi sofradan kalktık be.Bunu alacak hanesine yazdım zaten.Bu arada Enver abi ne zaman toplanacagız deyip duruyor,şef başka bişeyler düşünüyor.Yakında safariler var::))Hoş sohbetlerden sonra ben Gebze ye gidecem ve yolcu yolunda gerek.Vedalaşıp ayrıldık.Terminale beni Murat bıraktı,akşam sekizde evdeydim.Güzel bir hafta sonu oldu.

6 yorum:

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Bak o hocayı tanıyorum.Ali senin hakkında böyle böyle diyor diye söylersem sınavı da geçemezsin ona göre::)))))

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Zaten ikidebir tutanak tutacam deyip durdu,ama geçti artık::))

Gitsin evinde tutsun tutanagı::))

Alışmış çocuklara kıral kesilmeye ötüp durdu işte.

Arıcı 07 dedi ki...

Tebrikler size...Biz bloğa nasıl ulaşırız derken siz devam ediyorsunuz.Çevrenizdeki dost ve arkadaşlarınıza mail geçinde bloğa girişi öğrensinler.

adige2206 dedi ki...

İyiki arıcılık yapıyorsun.düşünüyorumda arıların olmasaydı ve bukadar çok gezip herkesin her işine karıssaydın vay halineydi milletinn.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Ali kerdeşim sen bırak imtihanda hatıra resim yasaklamasını; bolglarımız elden gidiyor be bloglarımız.:::))))

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Bloklara ulaşıpta ne olacakki,biz ara vermeden ulaşıma ve magazine devam ettik::))


Ayrıca blogcu com da dört sitem daha oldu::))

Yasaklar bize degil bir şeyler öğreneceklere zarar verir,bizden artık ne köy ne kasaba olur.::)))

Fatih sendemi o yasakçı zihniyetli hocadan yanasın be.Adama bir foto çektiremedim,hiç yüz yok herifte,hatta zenci be::)))


Zafer abi hayırdır sana ne oldu,imtihan ve anılar biirakılırmı.::)))

Bak blokları açmışlar şimdi acayip moralim bozuldu,çöktüm desem ne dersin::))