30.07.2008

ARICILIK FİLİMLERİNDEN PINARHİSAR

Pınarhisar'da son gün.Sağım bitti hacı yok bende perşembe günübiraz kovan boyadım.Yapılacak o kadar çok iş çıktıki sormayın.Ortalığı toparlamaya bir gün yetmeyecekti,hacı her tarafı dagıtıp kaçtı işte.
Perşembe akşamı internet kafedeyim ve haber yapıyordum.Saat gece yarım oldu ,dışarda öyle br yağmur varki sormayın.Yağmur durdu motora atlayıp çadıra yaklaşana kadar durum iyiydi.Arılık yoluna girince tekerlege çamur sardı zor ulaştım çadıra.
Güzel yağmur yağdı ve arılarıma 300 metre mesafede 100 dönüm mısır püskül vermek üzereydi.Yeni açan ayçiçeklerde vardı.Birde bazı arıları açtım bir kaç günde bayağı bir bal çekmiştiler.
Bal dinlendirme ve süzme kabı.Herkese lazım olan bir araç.Bende yoktu iman getirdi büyük kolaylık.Kovayla tenekeye bal doldururken belim kopuyordu.Yıkayıp elek telini içine bıraktım alacaklardı arılıktan.
Tüm sırlar burada::))Peteklerden çıkan sır mumlarını poşetledikten sonra bir de kovalara koydum ve ağızlarını kapattımki koku yapmasınlar.Çünkü ballarımızın kokusunu dışardan gelenler hemen farkediyordu.Arılarda daha çok farkeder.Çadırın içindeki yayılı naylonu çıkarıp yıkadım.Bal bulaşmış yerler de bol suyla yıkandıki arılar bal kokusu alıp çadırın etrafında mesayiye kalmasınlar diye.
Sonra tranfer yaptıgım son memeleri gerekli yerlere dagıttım.Çünkü 10 gün sonra gelemezsem orada kimseye iş yaptırmayalım diye.Gerekli mudahaleyi yapacak kişiler vardı ama işimi kendim yapmam daha iyi oldu.
Biraz kovan boyadım ama işlerden boya işi gene yarım kaldı.Ama son resimleri bunlar.Tam çalışacaktıkki hain doktora gitmek zorunda kaldım.Tatillerde gezdi gezdi,sonra bal süzülecek.Şimdiye kadarda 11 çıtadan fazla bal süzmemiş ya.Ona göre çok basitti be bal süzülmesi::))Arılıktan çıkarken çekilmiş bir resim işte.




Pınarhisar bal sağımından görüntü.2008 temmuz ayı. Hoca ve oğlu Taha ve yeni hacı abi biraz nazlanıyor::)))



43 nolu saldırgan kovan muma döndü.Balları yavruları ve anaları gidince 21 meme verdim,20 tanesi kabul gördü.


Yeniden bir çekim yapalım dedik Şenol'la.Şıp diye çekime biri sarktı.Bu doktordan dünyada kurtuluş yok bunu iyice anladım.



Anaarıyla alakalı yazımı bir blog daha açarak orada toparlamaya çalışıyorum.Doktora söyledik hemen hazır olmayan siteyi link attı sitesine::))Daha tam bitmedi ama ufak ufak tamamlarım artık.Arandığında hemen bulunsun diye üç anaarı üretme yöntemini burada topladım başka yöntmlerde var onlarada bir başlık atarız artık.Bu blog sadece anaarı bilgi ve filimleri içerecek.

http://anaariuretmek.blogspot.com/

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

Hiç yorum yok: