27.07.2008

ARICILIK,DÖRT GÜN SÜREN BAL SAĞIMINDA YAKLAŞIK 700 ÇITA SÜZÜLDÜ.

Bal tenekelerimiz,bir gün gecikmeyle çadırın yanına indi.
Bir dostumuz bal sağımında yardıma geldi::)))Yat sen yat,güzel yardım ediyorsun saol.
İlk gün balları birlikte almıştık güneş çarptı::))Nede olsa doktor arkadaşımız varya kafa ağrısına en iyi apranaks yarar,15 dakika sonrası bir şeyi kalmadı doğru çalışmaya::)))
Sağımın birinci günü pazar günü Trakyalı Şenol,yardıma gelmişti.Yaklaşık 200 çıta balı çadıra dizip başladık sağıma.Hacı Seyit abimizde bayağı bir yol kat etti.Eğitim edilecek biri kazma değil ne dersem anlıyor hayret,hemde bu yaşta.
Bazen ballara sulananlar oluyordu,bal yalamayı yasak ettim kendimden başkalarına. Arıcılık ve bal hasadı, arıcılık ve bal sağımı, işin en zevkli tarafı burası.
Çıta ölçüleri dışına çıkan bir ballı harika çıta.
Sır bıçagıyla diyet uygulandı,çıtaya bakın kürdana döndü::))Aşagıda gelecek degişik resimler attım,sır taragı bu tür çıtaları düzeltmekte yetersiz kalır.
Sağımın birinci günü ara molalarda memeleri topladık,kayıtlarını yazdım.
Şenol bana hasta oluyormuş::))Abim bu kadar işi nasıl yetiştiriyorsun diyor.Gözleriyin önünde gör işte yazmazsan akılda bir şey kalmıyorki.Menşeyi belli olmayan anaarıların adını koyduk bu arada.Kutuyu açıyoruz daha önceden kayıtsızsa adı soyka.Bu görüntüler anaarıların çıktığını ve işlerin şimdilik yolunda oldugunu gösteren göstergeler.Final ise bu memelerden çıkanların yumurtalarını görmek oluyor::)))
Akşam üzeri çarşıyı dolaşıyoruz Ali Osman abimizle.Bal üreticileri birlik ofisindeyiz.Duvardaki resim ilgimi çekti.5 ayrı ırk ve bölgeleri gösteriliyor.Akdeniz bölgesine İtalyan arı ırkı eklenmeli bence.İtalyan arısı sıcak bölgelerde etkili.
Haritayla ilgili yapmış olduğum yoruma Murat Çakır açıklama getirdi.Bu haritada italyan arısına yer yok diye.Haritadaki arı ırkları bizim ülkemize has ırklarmış.Aslında bu açıklama sevindirici oldu,bu arılar kendi kendilerine yaşamlarını sürdürüyorlarmış ülkemizde.Sayın Çakır'a teşekür ediyorum katkısından dolayı,yorumlardan yazısını okuyabilirsiniz.
Birlikten alınan bal numunelerinde kalıntı yoktur raporu.
Ayrıca herkesin görmesi için buyük puntalarla raporun yanına ilan edilmiş sonuç.
Arazide gezerken ilginç şeylerde görüyorsunuz.Elimdeki bir yılana ait gömlek.Gömlegini çıkarıp yüzmeye gitti heralde yaz günü.::))
Boyu bir metreden fazlaydı,kalınlıkta bayagı hatırı sayılır cinsten.
Bu delige girmiş.Gömlegi çektim gelmiyor daha içerde ne kadar var belli degil.
Bir hafta önce sapsarı olan tarlanın haline bakın.O kadar hızlı geçiyorki ayçiçekler hayret etmemek imkansız.
Demirhindiba bitkisinin çiçegi.
Bir sevmedigim bitki,bizde buturak derler koyunların yününden çıkartmak o kadar zorki.Hayret arı bundanda polen topluyor sevsemmikine::))
Çalışırken öğlenleri sağlam yemek yiyoruz.Pide,lahmacun veya köfte var öğlenleyin.Yemek almaya gidiyorum hep ilgimi çeken bir köpek var.Aklımada Emin Benli abim geliyor.Elindeki köpege dünya para harcayınca yav burada bir sürü var hemde çok şirin.Sonunda durup bir gün resimlerini çektim bana bayagı bir havladı.Emin abi elindeki köpeğe boşuna para harcama burada çok köpek var ::))Belediyenin mezbahanesinin önünde her model ve cinsi mevcut,seç seçebildigini::)))Hemde beleş haaa.
Bu sene fazla resim alamadık ama musayit oldugumuzda gözümüze çarpanları resimlemeye çalıştım.Yemek yerken yanımızda polen toplayan biryaban arısı.
Sagımın ikinci günü,Ali Bildik abimizde larva transferine gelenelerden.Gelirkende bir şey getirmiş.Bir yabani arı yuvası,bu yuva o kadar ilginç ki sormayın.Larvalar erginleşip çıktıklarında bu yuvada taze et yemeleri lazım.Anne arıda yuvaları kapatmadan çeşitli böcekleri sokarak bayıltıp bu yuvaya hapsediyorki,doğan yavru hazır taze et yiyebilsin.Taze et yemezse ölürmüş.Yaban arısıda o kadar titiz bir işçilik yapıyorki verdigi zehir ölçülü olacak böcek devamlı baygın olacak şekilde.Zehiri fazla verse böcek ölecek,yani bu resim çok şeyler ifade eder düşünenlere.
Tabi incelemek için yuvayı duman ettim.Her larvanın baş tarafında çekirge veya örümcekler vardı ve tazeydiler.
Kafa maskesinin ikide bir yüz kapatmasına çözüm, şamrel lastikle tutturuldu.
Bu tür yavrulu çıtaları aldım,açık yumurtalı ve larvalı çıtalara dokunmadım.
Sağımın ikici günü Ali Bildik sabahtan,iman ve oğlu öğleden sonra yardıma geldiler.Her gün yaklaşık 200 çıta alınarak çadıra dizip sagıma devam ediliyordu.Akşam üzeri ise süzülmüş çıtaları geri dagıtıyorduk.Bereket bal geliri vardı ve uzun süren bal süzümleri arılarımıza zarar vermedi.
Ballar çok sırlıydı işi uzatan nedenlerden birisi bu.Biz ilk gün imama yardım ettik sırlı çıta çok azdı,bizdede sırsız çıta çok azdı.Bal akşama kaldığında çıkmıyordu çıtalardan.
İkinci gün çok rahattım.İki kişi balsırı alıyor.
Hacı abim süzüyor,gel keyfim gel.Ama bu yarım gün sürdü.İmamın oğlu Taha eli sır almaya çok yatkın,nefis çalıştı,keşke her gün biriniz gelseydi dedim içimden.İki kişi sır alınca makina yetiştiremiyordu,Ali Bildik bal alırken yardım etmişti çadırda oda benim gibi yatanlardandı::))
ikinci günü akşamı çıtalar dağıtlmayı bekliyor.Balları süzülmüş haldeler.
Ayçiçekler arasındaki çatlakların durumu.Larva çantasında götürdüğüm çıtalardan biri.Üzerindeki arılar o kadar fazla degildiler.Kendi kendilerine meme yapmışlar bende içlerindeki larvaları alıp arısütlerin üstüne yeni genç larva transferi yaptım.Bu transfere duble aşılama diyorlar.Aşılanmış larvayı alıp arı sütünün üstüne yeni transfer yapıyorsunuz yani.
Larva kurumasın diye bir kaç resim aldım tam net gözükmüyor ama larvalarda çok ufak.
Larva isteyenlere hemen 3mm lik kontralardan kestigim parçalara imal ettiğimiz meme başlangıçlarını tutturup aşılamaya geçiyoruz.
Aşılanmaya gelmiş bir kovan arı.Bu resimi niçin attım derseniz şamrelle kapak tutturulmuş.Çakılmadan taşınabiliyor diye yükledim.Önden görünüşüde bu.Belki birilerinin bu sistem işine yarayabilir.
Bu kovan bendeki saf kafkasın şu anki durumu.Kata çıkamadı bu sene.Alt katı doldurmuş,iki çıtadada yavru vardı.Bu kovan şimdiden mudahalke edilmezse kışın ölmeye mahkum.Toplam arısı bu kadar işte.Daha kışa 4 ay var ve bu arı yavru yapması çok zor.Zaten genetik olarakta yapmayacaktır çünkü kış ona göre gelmek üzere zaten.8 çıta balını aldım ama şimdiden kapalı ve açık yavru takviye edilmeli.Tam mudahale edemedim ama yanılmıyorsam süzülmüş çıtaları dagıtırken kapalı yavrulu çıta verdim diye hatırlıyorum.
Çoktan beri bal sağımında bıçak veya tarak kullanmı kişilere göre degişir. Birde balların neden çadırda süzüldüğü soranlar oluyor::)).Yukardaki resimdeki çıtayı tarakla düzeltmeniz imkansız.Çıta ölçüleri dışına çok kayma var ve bunu sır bıçagı hizaya getirir.Birde ballar çadırda neden süzülüyor her halde bu haberi okur o soruyu soran neler çektigimizide görmüş olur.700 çıta bal eve taşınmaz araba bagajınada sıgmaz yaklaşık 70 katı geçer.Ve bu kadar bal birden alınıp çadırada konulmaz.Ben Şile'de tüm balları aldım o gecede çadırın pencereleri kapatılıp,lüks sabaha kadar yanık bırakıldıki içersi sogumasın ballar sıcak kalsın diye bunlar işlerin püf noktalarıdır.Ama balları alırkenki kadar olamaz sıcaklık.Resmi büyüttügünüzde aradaki boşluk daha iyi gözükecektir.Burada yanakların uzaklıgı görülmekte.Bıçak kullanılmazsa çıta bu kadar açık kalacak. Resimi büyütürseniz aradaki boşluga işaret kondu sanırım.( işaretli resimi yüklememişim)
Bıçakla sırı alınmış bir çıta ve arada bıçagın dokunmadıgı yerlerde sır taragı işlemine tabi olacaktır. Bıçagın bu çıtayı ne hale getirdigini gördünüz.Fakat şu an satılan bıçaklar kısa.En az 25 cm olmalı,üst eşekten çıta alt çıtasına basacak.Boydan boya keserek gidilecek.Üst çıta genişliği 2,5 cm,alt çıta ise 2 cm dir.Petek bu ölçülere çekilmiş oluryor.Ortasına baktıgınızda ise 12,5 mm derinliginde petek gözleri kalır ve anaarı yumurtlama boyutuda budur aşagı yukarı.Gözler yüksek kaldıgında anaarı yumurtada atamaz.
Ali Bildik,10 larva transferi yapılmıştı kovanına.29 ve 37 nolu karniyoldan karışık.8 adet tutmuş bir gün sonra alıp gitti.Hacı abi arazide kalmaya bir türlü alışamadı gitti.Yatakta götürmemiş::))Gidip ona şişme yatak aldım dı,geceleri inen yatagın havasını şişirdikçe ben sağım çadırında kıkır kıkır gülüyordum::)))
Ne çiçegi bilmiyorum ama tam bir polen deposu gerçi arı görmedim üzerin de.
Sagımın üçüncü günü akşamı benim ballar bitti.Allah bereket versin 35 katlı arım vardı.37 teneke bal çıktı.Şilede 33 katlı arım vardı 13 teneke Kestane balı çıkmıştı.Toplam arı sayım 50 .Bu hesaba göre bana göre durum iyi her arıya bir teneke bal düşüyor.Ve her arımdada şu an 5 ballı çıta var.Bu arada katlı arılarımın mevcutları çok iyi,Gebze'ye gene yağmur yagdı.Püren süper olacak ve mevcudu iyi arılar iş yapar diye düşünüyorum.Çalışan biri olarak bu oran hem Ülkemizin ortalamasını ikiye katlıyor.Çok yüksek ortalama söyleyenler var ama ben beslemeyi çok erken kestim,yoksa bu arılarla başa çıkılmazdı. Birde söylemleri görmem lazım diye yazayım.Birtek kovandan alınan yüksek kilodaki ballar arılık ortalaması degildir.
Birde atıp tutan fakat yazdıkları tenekelere yansımayanlar var.Bizim son durumlarımız bu Allaha çok şükürler olsun.
Dördüncü günündeyiz,Gebzeden götürdüğüm larvalardan yapılan aşılama.İlk aşılama 10 adetti 9 tanesi tutmuş.Bir başka ilginçlik daha var.Daha önceki larvaları besleyen kovanada Pınarhisardan çıkarken yaptıgım 11 transferden bir tane bile tutmamış.Arı demekki bıktı::))Götürdügüm larvalardan yeniden aşılama yaptım başladılardı o günkü kontrolde ertesi gün baktım hepsini gene bozmuşlar.Eyvah dedim bu kovan yalancıya gidiyor diye hazır anaarılardan birini musluktan saldım içeri.Bu hadise bal alırken yapıldı.Ertesi gün baktım anaarı basmış yumurtayı.Bazı şeyleri anlamak mümkün degil işte.Şile'de aynı yöntemle Kadir Gürkan başkanıma ve Murat Çakır'ın bendeki kovanına aynı uygulamayı yaptım analar ertesi gün yumurta attılar. Bu larvaları transfer ettiğimiz bakıcı kovan benim meşur 43 numara.Şile Kızılcaköy'de bizi yemişti.Üst kapagı açıyorsunuz aman Allahım arı öyle bir boşalıyorki sormayın,sonrada saatlerce terör estiriyordu.Trakyada sadece bu kovanı açarken eldiven ve çizme kullandım gene beni yedi ama bende onu yedim.hemen katını aldım bir kenara alt kovanın yanınada başka bir kovan getirip tüm yavrulu çıtalarını yeni kovana aktardım.Birazda alt kovandan yeni kovana arı silkeleyip yeni kovanı oradan uzaklaştırdım.Elimde süzülmüş petekler vardı,eski kovana sıraladım tüm süzülmüşleri,ne kadar ballısı varsa aldım.Sonra kattaki tüm çıtalarınıda aldım.Sonra kapattım kovanı.Doğru böldüğüm yere gittim ama bu arada maskeden eldivenden çizmenin içinden bir sürü iğne yedim.Açtım böldügümü baktım tahmin ettigim gibi anaarı yavruluların üzerinde hemen öldürüp ikiye böldüm yarısını bölmeye büyük parçayıda eski kovana koydum.Ertesi gün bölünenlerdende yavrulular alınıp başka kovanlara verildi.Eski kovan yaklaşık 8 çıta ful arısı var ve 21 tranferden 20 tanesi tuttu.
Daha yakından çekiyordum Şenol abi uzaktan çek arının gücü görülsün dedi.Bazıları bu arı mevcudunu hiçe sayıyor belgeli anaarı üreticilerinin bazılarıda buna dahil.Hatta anaarı kutusundaki arılara anaarı yaptırıp satanları duydukça kızmamak elde degil.Hem parayla sat hemde kalitesiz ne güzel be.Ürettiğimiz anaarılar 29 ve 37 den olmasının nedenini sorarsanız.Bu üretilenler bana göre F1 ve F1 erkekleri saf anası gibi karniyoldur.Seneye erkekleri bu degişik karniyollardan üretecegimki,saf yakalama şansımız olacakmış.Doktor daha mendel kanunumu ne var onu atmadı bir okuyup sizi bilgilendirecegim.Hep F1 üretilip erkekler F1 den üretilirse doğal yolla yüzde elli saf yakalamak mümkünmüş mendel kanununa göre bakacagız seneye.
Elimde geçen seneden 3 tane karniyol kırması var.Bendeki kadarda damızlığının saf olduguna inanmıyorum.Suyunun suyuda olsa hem Şilede hemde Pınarhisarda gördüm bu sene durumnlarını.Hatta Şenol'la birlikte baktık Trakyada bana göre güzel iş yaptılar.Asıl seneye notları verilecek,bir sene daha deneyelim bakalım.Ama gelişmesi çok hızlı.Bu anaarılar geleli iki ay olmadı.Gebzede bana kalan 29 şu an 6 çıta ful arı oldu.İki ay önce bu arı 2 çıtaya kabul ettirilmiştiZayıf kutularda degişik bir sorun var.tam petegin ortasında ağ kurdu cirit atıyor ve çıkacak yavruları ağlarına yapıştırıyor ve yavru günü geldiği halde bile çıkamıyor gözlerden.
Sapasağlam canlılar fakat kıçlarındaki ağlardan kendilerini kurtaramaıyor..Son larvacılarda geldiler:::))Beyaz reno aşağıdaki Ahmet abi duymuş beleş larva var kap bir kovan gel.Şenolda bir kovan getirdi.Oda degişik anaarılardan erkek isteyenlerden tabiki karniyol erkegi olacak.
Sagımın son günü gene yardıma gelen Şenol kardeşim.Ve karniyol larvası peşinde olan Ahmet abi son gün tanıştık,ama larvaları alıp gitti.Bu resmin altına o kadar çok şey yazmak istiyorum ki.....En iyisi gerçek bir dost yazmak,daha iyi olacak.
Allah sevenlerimizden de sevmeyenlerimizden de razı olsun.Şenol'a yaptıgımız transfer 29 ve 37 nolu kızlarımızın son hali
Bu arada burada bir parantez açarsak iyi olacak.Tranfer yaptığımız memeler pvc den tornada çekilmiş.Birde bazen bazı yerlerde devamlı bir söylem var.Denirki meme başlangıçlarını saf bal mumundan yaparsanız arılar daha çok severmiş.Bence hiç alakası yok,birisi yazmış herkeste aynısını söyleyip duruyor işte.Madem saf mumu seviyor niye diger şeyleride kabul ediyor bu arı.En sonunda yaktığımız mumdan yani parafinden de meme yapıp anaarı üretecem.Herkes bir şey söylüyor işte.Satılan sarı memeler var arı sütü üretmek için.Arı kabul etmese o pilastiğe süt bırakırmıydı.Ben Bu son yaptıgım memeleri ne mumu koydumsa karıp yaptım memeleri ve başarı oranlarıda çok yüksek oldu.Gerçi bu tür söylemler içinde olanlar zaten hiç bir şey yapmayıp ahkam kesenlede düğümleniyor ya neyse.Hiçbir mudahale yapmadım,kendi kendisine çıkmış bir fırlamaya ait anaarı yatagı.
Gününü beklemeyip anaarı memesinden fırlamış bir karniyol anaarı görüyorsunuz::))Düşündün düşündüm sebeb bulamadım ve adını fırlama koydum.Burada başka bir konuya daha degineyim,kovanlarda rutubet çok işlenir hep.Anaarıların üretildigi kovanlarda yüzde eli ve atmıştan aşağıya düşerse rutubet.Anaarılar meme içinde ölüyormuş,ahkam kesenlere duyurulur.Rutubetsizlikten mum sertleşiyor ve içerden çıkamıyor.Yerde gözüme çarptı,dile bir baktı odane be.Ölçmedim ama bu kadar bunların uzun dili oldugunuda yeni gördüm.
Her profilden aldık dili.Buda vesikalık resim oldu.
Bu arada birazda kovan boyadım,kışa avrupa standartlarında girecegiz durum onu gösteriyor.
Buda Şenol kardeşimin ürettiği memelerden.
Neden tuttuki acaba?
Bu arılar manyakmı ne be


Böyle kesinlikle olmaz,saf mum olmalı saf.Pilastikten mememi olur beyav.Şenol'cugum teşekürler.
Bal sağımının uzamasına etki eden faktörlerin başında,balların tamamen sırlı oluşundan kaynaklandı..
Çarşamba tüm sağımları bitirdik.Hacı abiyi gündüz Gebzeye yolcu ettik.Akşama Şenolla boş petekleri kovanlara verdik.Ertesi günü ortalıgı toparlayıp yapılacak işleri yaptım süre yetmedi cuma gününe gene işler vardı.Ah hacı abi ah etraf bu kadar tagıtılırmıydı be.Cumadan sonra Pınarhisardan Marmara Ereğlisine geçtim doktorun karniyol ölmüş moral sıfır ve balları sağılacak.Harbiden bu doktor çok hainlik etti bana bu sene,ama kıyamadım.

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi ve arıcılık bilgi paylaşım forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

8 yorum:

mahmudiyearicilik dedi ki...

Bereketli olsun hayırlı müşteriler Emekleriniz karşılığını bulsun. Uğraşlarınızın sonucunda aldığınız ürün sizin bir nebze yorgunluğnuzu almıştır. Kolay gelsin.

SELAMLAR

yalovalı arıcı dedi ki...

Ali abi bu habere tek kelime ile tebrikler.bu haberi yapmak en az 3 saatini almıştır.bunca yorgunluktan sonra eve gelip birde tüm olayları habere çevirmek kolay bir iş değil.kovan başı 1 tenekeyi aşmışsın Allah bereket versin biz o rakama ulaşamadık bizim yer bize kelek yaptı bal vermedi:)Allah yardımcın olsun hayırlı müşteriler.

bal fiyatları hakkında bilgin varsa onuda bir haber yapıp arıcılarımızı bilgilendirirsen çok güzel olur.170 ytl gibi laflar dönüyor ortada bu emeklerin karşılığı 170 ytl değildir tüm arıcılarımıza ilan edip ballarını ucuza veripte piyasayı altüst etmemeleri hakkında bir uyarı haberi yapmanı isterim.

selametle kal...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Bünyamin abi temennilerine teşekür ediyorum saolasın.

Yalovalı kardeşim saolasın sizde verim alabilirdiniz ama arıların çekme veya kayma yapması verimi çok düşürüyor.

Habere gelince 400 resim vardı en alttan başlayarak benim sagıma kadar güzel resimleri seçip yükledim.Haber yapmak benim için sorun degil,ben doğal biriyim ve içinden gelenleri yazarım.Yazılar aman güzel olsun diye süslemeye çalışmam,kendime göre bir espiri sitilim var o sitile uygun gerekenleri yazarım.

Bazen yakın arkadaşlarla görüşmelerimizde derlerki işi öyle bir yere getirmişim ki.::))Kimse tırışkadan haber yapamaz olmuş.Ya varsa sırlarını paylaşacaklar yada tırışkadan haber yapacaklarmış.

Bal durumuna gelince katlı kovanlardan 15 çıta falan bal çektim,alt katlardada şu an 5 şer çıta ballı yavrulu bıraktım ortalamalı.

Fiyatlar hakkında bilgim yok ama taban fiyat buysa bu bal çok para eder diyorum.Beyaz kovanada fiyatlarla ilgili bir yazı vardı orada eleştiri gibi bir yazı yazdım.Göz balıda aynı,sırlı baklda aynı bendeki ıhlamur ve kestane karışık balda aynı olurmu.

Murat Çakır dedi ki...

Bu sene arıcıların yüzü gülüyor. Marmara Ereğlisinde de durumlar aynı gibiydi. Bal ortalaması koloni başına 1 tenekeden fazla gerçekleşti.
Bu arada biz de cumartesi günü 800 çıtayı birden arılardan toplayıp gece de süzmeye kalktık. Çıtaların toplanması problemsizdi fakat hızlı tempo çalışmamıza rağmen sabah 7'ye kadar ancak 450 kadar çıtayı süzebildik, geri kalan arabaya yüklenerek istanbula getirildi. Bu arada benim hali pür melalimi tahmin edebiliyorsundur. Gerçi doktor o halimi gördü. :) Benim ortalama ise genel ortalamanın altında kaldı.5 katlı arıdan 4 teneke alabildim. Sen 3 tanesini biliyorsun 2 si karniol deniyordu, sen gelişmelerini zayıf bulmuştun. 1 tanesi de senin muğla memesinden yaptırdığındı. O kovan anasını kaybetmiş, nüfus azlığından dolayı çok bal toplayamamış. Diğer ikisinden 1 tanesi nüfusunu toparlamış normal vermiş. Öbürü ise bütün uğraşlara ve takviyeye rağmen nüfusu az olduğu için süper bal toplayamamış. Bu arada senin 49 numara işin yıldızı. İlkbaharda kapalı yavrulu ve arılı en az 6 çıtasını diğer bahsettiğim kovanlara takviye olarak vermiştim. Bunca takviyeye rağmen diğerleri adam olamadı, ama 49 kendini toplamış nüfusu güçlendirmiş yaklaşık 15 komple ballı sırlı çıta aldım. Sırlı ballar muhteşemdi, bıçak atmaya kıyamadık ve mustafa abi ile süzme bal karşılığı değiştim. Bu arada eğer arada bir süzme yapabilseydim, 49 numaradan aldığım bal çok daha fazla olurdu çünkü arı bal koyacak yer kalmadığı için yatmak zorunda kalmış. Eğer bu arıdan diğerlerine sürekli takviye yapıp durmasaymışım en az 2-3 teneke balı kendi başına toparlayacakmıştı. Bu hikayeden alınacak çok ders olmalı.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Bal deme artık gına geldi ha::))
Hascı amca diyorki dördüncü günmüydü ne.Canım öyle mercimek çorbası çektiki limon sıkıp içeceğim::))

Abi bal süzüm ekibi en az 4 kişi olmalı.Ballar kovandan alınırken iki kişi sağıma devam etmeli.Biz iki kişiyle öğleye kadar bal aldık,çadıra dizildi ballar.Öğleden sonrada akşama kadar sağım yaptık.

Abi elimdeki yerli arı dediklerimiz ne kadar yerli bilemiyorum.Fakat bu arılar belli ve bunlardan anaarı üretmiştim.Anaarı ürettiğm kovanların hiç biri 15 çıta balın altına düşmediler.Zaten elimde 3 yıldır aynı kovanlar hep başarılıydı.Artık yaşlandılar işin garibi 49 anayı degiştirmiş hemde oğul vermeden,65 anayı degişmiş gene oğul vermemiş işin ilginci 36 nolu arıda anaarısını oğul vermeden degişenlerden.Bunlar anaarı üretimi yaptıgım iyi arılarımdandı. 3 numara gene kata yumurta atmış geçen senenin şampiyonu dedigim bu sene dördüncü senesi kıyamadım hala kovanda yumurta atacak yer arar.Bu izlenimler bize ışık tutuyor.

muratakın dedi ki...

Sayın Ali Türk:
Baharda 37 hamsi yedin 37 teneke bal süzdün eğe daha çok hamsi yeseydin sonuç değişik olacaktı.

yinee bereketli olsun.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Murat abi onu hiç düşünmemiştim::))Bakarsın seneye çift hamsiızgara yerim::))

Abi çalışan biri olarak almış oldugum bal çok iyi.Şile ve Pınarhisar toplamı birbuçuk ton bal yapar.Biz bal sağımı yaparken hala açan ayçiçekler vardı arı bal çekmeye devam ediyordu.

Ayrıca 10 senedir püren bal vermedi bu sene şu an itibarıyle 4 yağmur aldı püren.Dahada açmasına bayağı bir süre var.

Birde biz geçimimizi zaten yapıyoruz,geçimini arıdan yapanların hayatı hayat degil.

Murat Çakır dedi ki...

Haberdeki harita için küçük bir hatırlatma yapayım. O harita Anadolu da kendiliğinden varolan 5 ayrı ırkın varlığını gösteren harita. Prof. Dr. Aykut Kence hocanın bir makalesinde okumuştum, o özellikle bu duruma vurgu yapıyordu. Dünyadaki önemli arı ırklarının 5 tanesi Anadoluda yüzyıllardan beri kendiliğinden yaşıyor diyordu. Yani o haritada İtalyan arısının yeri yok.

İkinci bir husus, arıcıların hayatının hayat olmadığı hususu.

Malesef bu duruma ben de şahit oldum. Genelde tarım sektörünün çok gelişmiş olduğu yerler dışında, tarım ile uğraşanların hayatı hayat değil.

Fakat bu durum sadece ekonomik nedenlerden kaynaklanmıyor, biraz da alışkanlıklarımızla ilgili sanırım.

Bizler toplum olarak işleri kolaylaştırıcı ekipmanları kullanmayı gereksiz görüyoruz. Hala herşeyi kol gücüyle halletmeye uğraşıyoruz. Beyin gücünün az kullanıldığı, kol kuvvetinin çok kullanıldığı ortamlarda malesef yaşam niteliği de düşük oluyor. Çünkü işleri kolaylaştırıcı ekipman kullanmaya alışınca, insan yaşamını kolaylaştırıcı diğer alanlarda da bir konfor arayışına giriyor.
Aslında biraz konfor olsa arazideki arıcılık çok zevkli.